0
0
0
s2sdefault

Kada je Mazda predstavila tzv. KAI Concept, jasno je da smo vidjeli nasljednika Mazde3 u svom veoma atraktivnom izdanju. Tako je i bilo, vidjeli smo ga na premijeri u Ženevi sa minimalnim izmjenama, a sada je došao u našu redakciju!

Iskreno, sa nestrpljenjem smo ga očekivali. Mazda uopće ne spada u velike svjetske igrače, ali svojim odlukama i potezima jasno pokazuju da spadaju u sam vrh. Dok neki uveliko smanjuju zapreminu motora kako bi ih kombinovali sa turbo punjačima i time dobili što više snage, Mazda je sa druge strane ostala privržena atmosferskim motorima vjerujući da imaju potencijala.

Uradili su ono što drugima nije pošlo za rukom. Povećali su kompresiju koja je približna dizelskim motorima, dodali tzv. „Mild Hybrid“ tehnologiju, malo se igrali sa upravljačkom jedinicom motora i izvukli maksimalnih 122 KS iz 2.0 litarskog atmosferskog benzinskog motora. Nije najviše što se može ponuditi iz jednog motora ovakve zapremine, ali sasvim dovoljno da ostvari pristojna ubrzanja sa potrošnjom goriva koja je približna ili u rangu današnjih dizelaša. Bravo za Mazdu!

Sam dizajn je 'na kilometar' prepoznatljiv kao djelo evolucije tzv. KODO dizajnerskog jezika koji u 2019. godinu ulazi na velika vrata. Jako agresivan prednji kraj krije svjetlosne grupe u LED tehnici dok je zadnji dio (također u LED tehnici) smireniji i treba vremena za navikavanje. Iznad je decentni krovni spojler crne boje dok zvučnu kulisu potpisuju dva ovalna ispušna završetka. I da, pravi su... nije nikakva imitacija i slično. Ovo grozno zvuči, šta sve moramo da pohvalimo u 2019. godini !!?

Ono u čemu smo posebno uživali je unutrašnjost. Vjerujemo da nećemo biti pretjerano subjektivni ako kažemo da je položaj za upravljačem u novoj Mazdi3 jedan od najboljih od svih automobila koji mu se smatraju za konkurencijom. Može se sjediti dovoljno duboko, toliko da desnu ruku možete položiti na centralni greben. Ručica mjenjača je tačno tamo gdje treba da bude, a promjene stepena prenosa je moguće vršiti pokretom šake u zglobu. Kratko i precizno, savršeno!

Sve je odlično uklopljeno, bez stranih zvukova koji bi poremetili Vaš užitak tokom same vožnje. Impresionirani smo činjenicom da je u ovom automobilu skoro sve što se može dodirnuti obloženo jako ugodnom gumom na dodir te kožom. Čak se kožni dodaci nalaze na dijelu centralnog grebena koji dodirujete koljenima, pa će samo iskustvo ostati jako pozitivno. Premiumski nastup, a konkurenciji koja nije „premium“ rukavica u lice.

Mazdina filozofija uređenja unutrašnjosti naglašava minimalizam u svakom mislu te riječi. Zadržani su analogni mjerni instrumenti iako centralni dio mjernih instrumenata ekran koji savršeno kopira izgled instrumenata oko sebe. Može se promijeniti po potrebi za prikazivanje drugih potrebnih informacija.

Centralni ekran infotainment sistema je pomakut prema gore, zakošen prema vozaču i nije osjetljiv na dodir. U Mazdi su odlučili da ovaj model nastavi tradiciju klasičnog upravljanja infotianment sistema preko glavnog kružnog prekidača koji oko sebe ima pomočne prekidače i služe kao prečac do određenog menija. Samo iskustvo upravljanja sistemom, navigacijom i ostalim dijelovima ne zahtjeva posebno navikavanje. Navigacijska mapa dostupna u ovom modelu podržava kartografiju BiH sa svim glavnim, sporednim i pomoćnim saobraćajnicama. Reprodukcija audio sadržaja je više nego dobra, ali nismo našli potpise slavnog BOSE-a, JBL-a ili drugih renomiranih proizvođača.

Mjesta na zadnjoj klupi ima dovoljno za dvije odrasle osobe čija visina rijetko prelazi 180cm. Zamjerka ide nešto većem centralnom tunelu koji ograničava upotrebu centralnog dijela zadnje klupe te nedostatak ventilacijskih otvora i podrške za USB kako bi putnici mogli dopuniti svoje pametne telefone. Nema niti 12V utičnice koja može poslužiti u različitim situacijama.

Pogled prema nazad nije raskošan. C stub uveliko zaklanja pogled prema nazad dok visok utovarni prag prtljažnika zapremine 351 litar pomalo otežava utovar stvari. Sve su to stvari bez kojih čovjek može, jer čim pređete prvi kilometar s ovim automobilom sve pomalo nebitne stvari padaju u zaborav. Vozaču je ovdje sve podređeno, pa mišljenje ostalih nije ni toliko bitno!

Za pogon nove Mazde3 je zadužen revidirani atmosferski Skyactive benzinac zapremine 2,0 litra i maksimalne snage 122 KS koja je dostupna pri 6.000 o/min. dok obrtni moment iznosi 213 Nm i na 4.000 o/min. te diše punim plućima sve do maksimalnih 7.000 o/min. gdje počinje crveno područje.

Ovaj automobil u sebi krije tzv „Mild Hybrid“ tehnologiju u vidu 24V hibridnog sistema sa baterijom kapaciteta 0,17 kWh koja pomaže kod start/stop sistema, klima uređaja kada auto miruje tj. Ugašen na semaforu i sl. Motor ima sistem deaktivacije cilindara pa ćete npr. prilikom lagane vožnje pri 60 ili 80 km/h motor isključiti dva cilindra čime potrošnja goriva pada na veoma nisku razinu. Na otvorenoj vožnji sa pet osoba u unutrašnjosti i punim prtljažnikom nakon 300 pređenih kilometara putni računar je pokazao 4,9 l/100 km. U gradu ta brojka ne prelazi 7,5 l/100 km.

U samoj vožnji motor djeluje dosta jače nego na papiru. Zamjerili smo ugrađenoj krutoj osovini na zadnjem dijelu gdje je izostavljen savremeniji Multilink, vjerovatno zbog uštede u proizvodnji ili je nova platforma ograničena već u startu. Ostaje da vidimo da li će budući najjači model u ponudi Skyacitve-X imati Multilink nazad??

Koliko zapravo ovo rješenje utiče na same vozne sposobnosti nove trojke? Iskreno, da nismo zavirili pod zadnji kraj pred samo predstavljanje modela, rekli bi da je i dalje tu slavni Multilink. Nova Mazda3 je uz odličan položaj za upravljačem veoma dobro izbalansiran automobil sa nepunih 1.300 kg na vagi. Uz 18'' aluminijske točkove i niskoprofilne Toyo Proxes pneumatike, svaki zavoj predstavlja zabavu za sebe. Mi smo uživali vozeći ga, a s nestrpljenjem očekujemo jaču motorizaciju. Na žalost, MPS verzija do datuma pisanja ovog članka nije najavljena. Kakav bi to samo „Hothatch“ bio...

Mazda sa novim modelom Mazda3 donosi brojne tehničke delikatese, a mi ćemo navesti jedan od najznačajnijih. U pitanju je tzv. "G-Vectoring Control Plus (GVC+)". O čemu se zapravo radi?? Radi se o sistemu koji usko sarađuje sa motorom i sistemom protiv proklizavanja na taj način da upravljanje automobila podigne na stepenicu više. Jedan primjer iz vožnje koji ćete teško primjetiti... Dok se vozite i ispred Vas je zavoj. Prilikom ulaska u zavoj sistem detektuje zakretanje upravljača, na djelić sekunde oduzme gas motoru čime je automobil prebacio težište na prednje točkove što pridonosi boljem gripu. Već u sredini zavoja kada dodajete gas sistem šalje više momenta na vanjske točkove koji imaju bolje prijanjanje te ukupno gledajući prolazak kroz zavoj se čini savršenim. Dosta slična situacija je kod nagle promjene pravca... Da bi otprilike razumili o čemu pričamo pogledajte video priloge ispod.

Euro-NCAP je novu Mazdu3 okitio sa 5 zvjezdica za sigurnost te se ovaj model pridružio najsigurnijim automobilima u segmentu. Ispod je video pa pogledajte kadrove sa ispitivanja.

Testirani model Mazda3 G122 Plus već u startu košta mnogo, a nudi mnogo opreme o kojoj konkurencija tek može da sanja. Tu su tek Head Up Display, LED svjetlosne grupe naprijed i nazad, digitalna instrument ploča, el. parkirna kočnica sa Auto Hold funkcijom, Sistem G-Vectoring Control Plus (GVC+), Sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), prednji i bočni zračni jastuci, zračne zavjeste za stakla te zračni jastuk za koljena vozača, Smart City Brake Support (SCBS) - Sistem samokočenja u gradskoj vožnji sa detekcijom pješaka (AEB), Sistem automatskog kočenja pred preprekom (SBS), Automatska kratka i duga svjetla, senzori za kišu, adaptivni tempomat (MRCC), sistem zadržavanja automobila u saobraćajnoj traci (LKA), nadzor mrtvih uglova (BSM) i upozorenje na bočni saobraćaj (RCTA), sistem preporznavanja saobraćajnih znakova (TSR), sistem upozorenja vozača na umor (DAA) i još dosta toga. Da ovo je standardna oprema svakog modela, a imamo pravo i na nešto doplatne opreme! Početna cijena uključujući sve navedeno iznosi 41.180,00 KM. Testirani model je bio opremljen dodatnim Plus paketom opreme koji cijenu diže na 45.100 KM. Garancija za vozilo je 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara pa šta prije nastupi te 12 godina na prohrđavanje karoserije. Dosta novca, a šta može ponuditi konkurencija??

  • VW Golf 1.5 TSI DSG (150 KS) Highline, cijena: 59.346 KM;
  • KIA Ceed 1.0 T-GDI (120 KS) Fresh, cijena: 38.090 KM;
  • Opel Astra 1.4 Turbo (125 KS) Dynamic, cijena: 44.364 KM;
  • Peugeot 308 1.2 Puretech (130 KS), cijena: 51.416 KM;

Zaključak: 
Mazda je sa novim Mazda3 modelom napravila pravu pomutnju u segmentu. Koliko vidimo, cijena se startu čini velika a ako pogledamo konkurenciju sa slično opremljenim modelima jasno je da se nova Mazda3 ističe kao jedna od najpovoljnijih opcija za kupovinu novog modela. Dodamo li tome savršen i atraktivan dizajn, unutrašnjost opremljenu premium materijalima, nezaboravno iskustvo za upravljačem te poznatu japansku kvalitetu, nema dileme da bi ovo bio automobil o kojem ste dugo sanjali. Ako ste pak ovisnik o adrenalinu, Mazda3 trenutno nije model kojeg možete uzeti u razmatranje te je tu konkurencija nekako u prednosti. Nova Mazda3 je trenutno dostupna sa samo dva motora, benzinski i dizel motor. Nešto kasnije krajem godine najavljen je revolucionarni Skyactive-X atmosferski benzinski motor sa cca 180 KS i AWD pogonom na sve točkove!

Za troškove održavanja za prvih 100.000 km klik OVDJE
Specifikacija testiranog modela, klik OVDJE.

Ostale fotografije: