Pin It

Dugo se čekao odgovor Audija na osvježenu S-Klasu i potpuno novu seriju 7. Sve se to dogodilo u Barceloni, a tu je bilo i nešto novinara iz BiH... 

Krenimo od početka. Novi Audi A8 je narastao u svim dimenzijama, ne previše. Audi je nekako bio pionir upotrebe velike količine aluminijuma kada su velike poslovne limuzine u pitanju. Sada je tu još veći postotak aluminijuma, ima i kompozita na bazi ugljika a treći metal je magnezijum kojeg najviše mrzimo zbog njegovih hemijskih svojstava. Lako je zapaljiv...

Vanjski dizajn uveliko podsjećaju na Prologue koncept koji je javnost prije upoznala. Prema riječima inžinjera, novi Audi A8 je automobil koji nudi brdo elektronike, senzora i radara i to možda najviše u klasi. Sve ovo je dovoljno za, vjerujemo, najveći stepen autonomne vožnje u svijetu. Laseri, radari, senzori ... dovoljni su za samostalno upravljanje automobil do brzina od 50 km/h ili u prevodu u gužvama. Ako je problem parking, automobil od sada može samostalno parkirati bez potrebe za intervencijom vozača. Ne mora biti ni u unutrašnjosti. Nije ovo nikakva novost, BMW se proslavio sa ovim pa tek kasnije Mercedes... Vidjet ćemo šta kažu testiranja !??

Ovo je službeno jedan od prvih Audi automobila koji će u svojim svjetlosnim baterijama naprijed koristiti tzv. lasersku tehnologiju. Tu je led 'probio' BMW, a evo konkurencija ima žestok odgovor. Ne treba zaboraviti ni Mercedes koji ima najmoderniju tehnologiju LED svjetala na svijetu.

Unutrašnjost je klasična iz Audi programa. Sada su tu tri ekrana... Kao da se takmiče koji će proizvođač da ih više ugura u unutrašnjost. Virtuelni kokpit sada nudi najveću rezoluciju prikaza od svih konkurenata u klasi i to u brojevima 1920x720, skoro pa Full HD. DIjagonala mu je 10,5'' i nudi zaista prelijep prikaz svih potrebnih informacija uključujući trenutnu mapu puta gdje se krećemo. Ostala dva su rezervisana infotainment sistem odnosno kontrolu klimatizacije, upravljanja sjedišta i njihovim funkcijama...

Zbog silnih radara, senzora, lasera ... novi Audi A8 nudi 41 različit sistem pomoći vozaču pri vožnji, a novi MMI nudi 6 različitih profila sa preko 400 različitih funkcija koje su dostupne. Impresivno zar ne?? 

Ako ni to nije dosta idemo dalje. Samo u produženoj verziji dolazi tzv. relaksirajuće sjedište sa mnoštvom funkcija poput masažera, hlađenja i sl. Ovo je prvi put da jedan automobil nudi masažu stopala na odmorištu za noge.

Velika novost u motorizaciji je činjenica da će svaki budući A8 biti na neki način mini hibridno vozilo. Za sada su tu dva motora. benzinski 3.0 TFSI snage 340 KS dok se ljubitelji dizela mogu zadovoljiti sa 'sitnih' 286 KS. Svaki automobil se može voziti na struju nekih 40 sekundi i to brzinama do 160 km/h. Nešto kasnije očekujemo 4.0 TDI motor sa 430 KS te 6.0 W12 i e-tron plug-in hybrid. Svi motori će biti upareni sa osmostepenom ZF automatikom i Quattro pogonom na sve točkove.

Cijena u Njemačkoj starta od 90.600 EUR-a koliko treba izdvojiti za benzinsku verziju sa 3.0 TFSI motorom.

Uskoro na našem tržištu!