Pin It

Novi model BMW Serije 7 predstavlja jedan od najznačajnijih modela ovog automobilskog proizvođača...

On je možda i nagovještaj u kojem pravcu će se kretati ostali modeli, sudeći po praksi automobilskih proizvođača. Svi manje više liče na svog starijeg ili mlađeg 'brata'. BMW snažno gura elektrifikaciju modela pa tako po prvi put u historiji imamo u ponudi potpuno električnu BMW i7 seriju, gdje ovo "i" govori da se radi o potpuno električnim modelima. Plan BMW grupe je da do kraja 2030. godine na tržište plasira preko 10 miliona električnih vozila.

Nova Serija 7 se jasno razlikuje od svih svojih prethodnika te je potpuno promijenio svoj identitet. Dizajneri u BMW-u su se sada odlučili da razdvoje svjetlosne grupe, s tim da su dnevna svjetla sada postavljena nešto više prema poklopcu motora. Nemamo više prepoznatljivih "Angels Eye" dnevnih svjetala, koja će pretpostavljamo ostati na drugim modelima u ponudi. Naprijed dominira ogromna maska hladnjaka koja u mraku može da osvjetli svoje konture. Koliko vidimo, pored prisutne ekranizacije u unutrašnjosti, fokus novih automobila je na masovnoj upotrebi LED osvjetljenja kontura automobila kako bi u mraku bili dominantni i privlačni.

U zavisnosti od tržišta tu su i dalje prisutni SUS motori. Za Evropu najzanimljiviji dizelaš oznake 740d xDrive sa 6-cilindričnim dizelskim motorom maksimalne snage 300KS i on je dostupan od proljeća 2023. godine. Ponudu benzinaca za sada krasi 760i koji više nije V12 (nažalost). Sad je tu V8 pogonska jedinica u kombinaciji sa 48V 'Mild Hybrid' sistemom maksimalne snage 544 KS.

Trenutno TOP model u ponudi je potpuno električni i7 koji ima dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini maksimalne zbirne snage 544 KS i dosegom od 590 do 625 km. Ubrzanje do 100 km/h je ispod 5 sekundi dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 240 km/h, vjerovatno zbog autonomije. Nešto kasnije očekujemo jači i7 M70 xDrive sa 660 KS koji bi bio šlag na tortu kompletne ponude.

BMW Serija 7 standardno dolazi opremljena zračnim ovjesom i automatski kontrolisanim ogibljenjem. U zavisnosti od režima vožnje automobil prilagođava visinu automobila. Tu je još mnogo opreme, a pogotovo ako zavirimo u unutrašnjost koja po prvi put u klasi nudi ogromni  31'' 8K Theater Screen ekran za poseban doživljaj prilikom gledanja omiljenjih video sadržaja. Za probirljive tu je opciono dostupan Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System sa 36 zvučnika smještenih na svim mogućim mjestima od krova, naslona za glavu, ispod sjedišta i sl. Na zadnjoj klupi sada nemamo centralno postavljen kontrolni tablet za kontrolu već se na svakim vratima nalazi manji 5,5'' integrisani tablet visoke rezolucije za dodatna podešavanja.

Najbolje materijale u unutrašnjsoti ne treba spominjati, a oni kojima je koža monotona, po prvi put mogu odabrati udobnu kašmirsku vunu kojom su presvučena sjedišta. Tu su i dalje avionska zadnja sjedišta sa podešavajućim nagibom, aktivno ambijentalno osvjetljenje koje prati način vožnje, muziku koju slušate i sl. Novi Level 2 Plus sistem autonomne vožnje drugog nivoa koji počevala vremensko trajanje autonomne vožnje i sada može automatski mijenjati saobraćajnu traku. Pask Assistant se sada preselio na telefon uz pomoću kojeg možete parkirati ili isparkirati automobil.

Nema sumnje da će novi model izazvati pomutnju među BMW fanovima, baš kao što je to bilo sa modelom Serije 7 E65 za čiji dizajn je bio odgovoran slavni Chris Bangle.