0
0
0
s2sdefault

Sa velikim interesovanjem smo pratili razvoj i sve delikatese nove generacije Toyote Supre. Danas, taj famozni dan kada smo ugledali nasljednika popularne Supre...

Kada su tokom razvoja uključili BMW Z4 (2019.) kao donora svega u svačega, nekako je interesovanje spasnulo. Bojali smo se i bili upravu da to nije Supra koja će nas oboriti sa nogu. Pa da krenemo od početka...

BMW kao BMW pravi jako dobre automobile i u to stvarno nema sumnje. Upravo su Japanci svojim tehničkim riješenjima bacali 'Švabe' u trans kada se svojevremeno pojavio model Supre 3.0 TwinTurbo maksimalne snage 330 KS. Motor s kojim je tadašnja Supra sprintala do 100 km/h za odličnih 5,1 sekundu te išla sve do elektronski ograničneih 250 km/h. Piše se kako je skidanjem limitera brzine lako mogla do brojke od 290 km/h... Ono po čemu su tadašnji motori bili veoma posebni (Supra kod Toyote, Skyline R34 kod Nissana, Lancer EVO kod Mitsubishija i sl.) je kvaliteta izrade te ogroman tuning potencijal koji uz minimalne prepravke na motoru i većinu fabričkih dijelova lako ide preko 500 KS. Da, sve je ovo bilo prije cca. 17. godina!!

Danas je tu nova generacija koja platformu, motore, mjenjače, elektroniku... dakle sve doslovno osim dizajna dijeli sa novom generacijom BMW-a Z4. Vlasnici Toyote su bili škrti, a inžinjeri su njihovo djelo sproveli u djelo. Konkurencija poput Nissana i Honde je radila na razvoju potpuno novog modela sa potpuno novim motorima i ostalim delikatesama. Tako da se mogu pohvaliti početnom snagom od 580+ KS. A šta očekivati od Toyote i nove Supre???

Ništa! Nama izgleda kao evolucija odličnog GT-86 modela koji je evoluirao u nešto ozbiljnije. Nije to igrač koji može stati rame uz rame sa novim GT-R -om ili NSX -om, kao što je to bilo prije 17. godina. Toyota zna itekako napraviti odličan sportski automobil. Posljednji takav je bio u režili njihove luksuzne marke Lexus i uzdanice LF-A. Pod poklopcem motora krio je krešteću mrcinu sa 10 cilindara u V konfiguraciji i snagu od 560 KS. Sprint do 100 km/h je iznosio odličnih 3,7 sekundi! Da, proizvodnja se završila 2012. godine i bio je bezobrazno skup! Skoro čitava konstrukcija je napravljena od kompozita na bazi ugljika, tu su bili i karbon-keramički diskovi i ... da su samo posudili nešto od ovoga !?

Ipak, nova Toyota Supra je zadržala svoju tradiciju dok konkurencija nije. Ostali su pri zadnjem pogonu, pri rednom šestocilindrašu u kombinaciji sa puhalicom, idealnom raspodjelom mase u odnosu 50:50 i ništa dalje. Sve ovo što smo naveli je obezbjedio BMW, a Toyota se posvetila dizajnu kako eksterijera tako i interijera. Najjači motor u ponudi ima snagu od 340 KS i dovoljan je da nova Supra do 100 km/h ubrza za 4,1 sekundi dok maksimalna brzina iznosi elektronski ograničenih 250 km/h. Gledajući tehničke podatke ovo je najbrža serijska Toyota do sada i u to nema sumnje, ali ipak nedovoljna da stane rame u rame sa svojom dojučerašnjom konkurencijom. Još jedna vrlo važna činjenica je ta da BMW Z4 (2019.) za USA tržište ima maksimalnu snagu od 380+ KS!? Da, postoji i ona sa 340 KS..."pitomija"...

Da stvar bude još čudnija ili gora nova Supra će na određenim tržištima biti dostupna i sa 2.0 litarskim turbo motorima sa četiri cilindra u snagama 197 i 258 KS. Opet BMW-ovi motori gradskih automobila. Najslabiji motor sa 197 KS je slabiji od 2.0 atmosferskog motora koji se nalazi u starijem GT-86 modelu. I tu je Toyota eksperimentisala pa su u dogovoru sa Subaru-om napravili Toyotu GT-86 odnosno Subaru BRZ. Subaru je bio zadužen za razvijanje motora.

Za kraj, nova Supra je dobar automobil ali bez afiniteta japanske kuhinje...