0
0
0
s2sdefault

Kompanija Rimac, iz susjedne nam Hrvatske, svakim novim modelom pomjera granice auto industrije, a sada su predstavili model Nevera...

Koliko je zapravo moćan automobil dovoljno je spomenuti da je ovo najbrži serijski automobil ikad na svijetu. Bit će ih napravljeno 150 primjeraka, a cijena ide od 2.000.000 EUR-a. E sad, odakle da krenemo? Hajde idemo od same osnove, njegovog monocoque-a koji je u potpunosi izrađen od kompozita na bazi ugljika. Sam monocoque je ekstremno otporan na uvijanja karoserije po uzdužnoj osi gdje su izračunali da je njegova otpornost 70 kNm. Primjera radi jedan Golf Mk4 ima otpornost na uvijanje od 18,4 kNm, a Audi R8 od recimo 40 kNm.



baterije...

Baterije imaju energetski kapacitet od 120 kWh. Smještene su naravno u pod radi idealne raspodjele mase automobila a ona iznosi 48:52% u korist zadnje osovine. Energijom napajaju 4 elektro motora gdje je svaki postavljen na jedan točak. Ukupna snaga iznosi 1.914KS a obrtni moment od čak 2.360 Nm. Ubrzanja su naravno brutalna. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 1,97 sekundi dok 300 km/h lovi već za 9,3 sekunde. Zaustavlja se na maksimalnih 412 km/h što je svakako svojevrstan rekord, posebno u segmentu električnih automobila. Četvrt milje ili popularnih 402m prelazi za niskih 8,6 sekundi. Autonomija kretanja iznosi dobrih 550 km prema WLTP ciklusu mjerenja.

Da bi se ova brutalna snaga prenijela na sva četiri točka tradicionalni sistemi elektronske stabilnosti i raspodjele snage nisu bili dovoljni pa je Rimac razvio potpuno novi sistem nazvan R-AWTV 2 (All-Wheel Torque Vectoring 2). Kako kažu njegovi inžinjeri, omogućuje beskonačno varijabilne dinamičke reakcije u zavisnosti od načina vožnje i vrste podloge kako bi se na najbolji mogući način prenijelo što više snage. Sve se odvija jako brzo. U jednoj sekundi izvrši se 100 mjerenja na svakom točku kako bi prenos snage bio optimalan. Imamo nekoliko načina vožnje na izbor, pa i neizostavni Drift Mode. Oni koji pak žele da se malo istaknu mogu paliti u mjestu samo prednje ili zadnje gume, te sve četiri ako im je i to malo.

U unutrašnjosti preovladavaju kompozitni materijali identični monocoque-u, koža i aluminij. Tu si zasebna tri ekrana na kojima po sopstevnoj personalizaciji možete odrediti šta želite da prikazujete. Nevera je također prvi automobil u svijetu koji će ponuditi AI virtuelnog trenera koji Vas može savjetovati u vožnji kako da koristite Neveru kako bi iskoristili njen puni potencijal. Sistem koristi 12 ultrasoničnih senzora, 13 kamera, 6 radara i posljednju generaciju NVIDIA Pegasus operativnog sistema kako bi užitak bio potpun. Tako recimo ako se nalazite na stazi, izaberete je u izborniku i u realnom vremenu sistem projektuje linije kretanja ispred Vas kako bi imali idealnu putanju te kad morate dodati gas odnosno kočiti za što bolje vrijeme.

Kako izgledaju njegove performanse u stvarnosti pogledajte video ispod od kolega iz CARWOW-a koji su za usporedbu uzeli najnoviji Ferrari SF90 koji ima približno 1.000 KS.

Ostale fotografije: