0
0
0
s2sdefault

Imali smo priliku voziti najnovije i najekskluzivnije modele Infinitija, premium marke Nissana koji je odnedavno prisutan na našem domaćem tržištu...

Uvodna pressica je bila kratka, kraj automobila sa svim raspoloživim informacijama i tehničkim osobljem spremnim da odgovre na sva pitanja prije same vožnje. Vrhunski opremljeni modeli Infinitija zaista imaju šta da pokažu gdje poseban akcenat stavljamo na aktivne sisteme sigurnosti te pogon i motorizaciju. Krenimo redom, zadužili smo na početku najjatraktivniji model sa najjačim motorom i opremom. U pitanju je jedan od najpoželjnijih Coupe modela današnjice koji čistog obraza može stati rame uz rame sa BMW Serijom 4, Mercedesom C-Klase Coupe, Audi A5 ...

O samom dizajnu je suvišno trošiti riječi. Svojom pojavom izaziva ogromnu pažnju na cesti gdje god da se pojavi. Agresivan i moćan nastup pravda naglašenim mišićavim blatobranima, niskim centrom gravitacije te duplim ispušnim završecima i diskretnim zadnjim spojlerom. Kao šlag na tortu tu su svjetlosne grupe u LED tehnici te velike 19'' aluminijske felge koje dolaze kao dio serijske opreme. Koliko se daleko išlo sa samim detaljima dovoljno govori činjenica da je kompletan automobil proizveden u Japanu, pa čak i same Dunlop-ove gume posebno za ovaj model. Već sada je još više zaokupirao našu pažnju, poželjeli smo da uskočimo u njega i krenemo na zavojitu cestu prelijepe olimpijske planine Jahorina.

Unutrašnjost i njegova vanjština je prepoznatljiva kao Infiniti-eva. Unutra dominiraju dva ekrana na centralnom dijelu od kojih je jedan zadužen za multimedijalne i navigacijske sadržaje dok drugim podešavamo i pregledamo sve ostale činjenice vezane za automobil. Mislimo da je ovo posljednji Infiniti sa klasičnim mjernim instrumentima koji su već postali dio prošlosti kod određene konkurencije. Nama je drago da su tu, nekako smo navikli na njih. Za produkciju audio sadržaja zadužen je ugledni BOSE sa svojih 13 zvučnika.

Tu se priča ne završava, a Infiniti se potrudio da sve digne na jednu stepenicu više... Sam BOSE u sebi posjeduje nekoliko delikatesa popust "ACTIVE NOISE CANCELLATION" - sistem koji neutrališe sve nepotrebne zvuke koji dolaze sa vana, bilo da je to šum vjetra, buka guma i sl., dalje "PROPRIETARY DIGITAL SIGNAL PROCESSING" rješenje kojem sistem prepoznaje broj putnika u unutrašnjosti te pozicionira i reprodukuje muzičke sadržaje na mjesto gdje je to zaista potrebno. Npr. na vozačevo mjesto ukoliko se vozite sami...  Uvijek ćete imati kristalno jasan i digitalno obrađen zvuk. Savršeno!!

To nije sve, ovo je prvi model na svijetu koji donosi delikates zvan "DIRECT ADAPTIVE STEERING" upravljanje bez fizički ostvarene veze za prednjim točkovima, kako je to do sada bio slučaj, sa letvom volana. Dakle, ovaj napredni sistem vrši do 1000 podešavanja u jednoj sekundi za bilo koji položaj upravljača tokom vožnje. Rezultat toga je nevjerovatno uglađena i precizna vožnja bez nepotrebnih vibracija sa ceste koji se prenose preko letve volana. Nekima će ovo smetati, a nama se iskreno dopalo.

Ima toga još, a mi ćemo se osvrnuti na "DYNAMIC DIGITAL SUSPENSION (DDS)" podešavajuće ogibljenje koje konstantno prati sam ciklus vožnje te ga prilagođava vašim potrebama i načinu vožnje koji ste prethodno odabrali preko prekidača "Drive Mode Selector". Posljednje je napredni Infinitijev AWD pogon na sve točkove. Ne radi se o klasičnom stalnom pogonu na sve točkove već pogonu čija je osnova pogon na zadnju osovinu. Ukoliko se desi određeno proklizavanje, u djeliću sekunde se šalje maksimalnih 50% momenta na prednju osovinu i stvar je riješena. Ovdje uveliko pomaže elektronski kontrolisan diferencijal sa ograničenim proklizavanjem koji pravilno raspoređuje obrtni moment na točak sa najboljim prijanjanjem. Upravo zbog ovog posljednje navednog sama vožnja Q60 je veoma zabavna.

Sistema aktivne i pasivne sigurnosti ima na pretek. Jedan je stalno aktivan ukoliko ga lično ne isključite. U pitanju je sistem izbjegavanja moguće kolizije sa automobilima ispred Vas i pješacima. Kod konkurencije on je pretežno aktivan, ako postoji, dok koristimo opciju aktivnog tempomata. Kod Infinitija on je aktivan i kada automobil vozite sa isključenim aktivnim tempomatom. On Stalno nadzire cestu ispred Vas te samostalno koči ukoliko vi lično niste ili zaboravili da reagujete.

Ukoliko pretjerate, a to je vrlo često jer Vas automobil tjera da maksimalno uživate u vožnji, osjetit ćete da zadnji kraj prokliže prilikom nešto bržeg prolaska kroz zavoje. Vrlo mala korekcija volana i pogon na sve točkove u djeliću sekunde dovoljno je da Vam izmami osmjeh na lice i čekate sljedeći zavoj. Sve ovo upotpunjuje odlična motorizacija koja se ogleda u vidu 3.0 litarskog V6 turbo benzinca sa maksimalnih 405 KS¸te 475 Nm obrtnog momenta koji je dostupan u radijusu od 1.600-5.200 o/min. Dovoljno za sprint do 100 km/h za 4,9 sekundi dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Potrošnja? A koga briga iskreno poslije svega doživljenog u nekoliko sati provedenih sa njim. Cijena je vrlo odmjerena i ovakav primjerak koštat će Vas 110.000 KM. Konkurencija se ne može pohvaliti svim navedenim u tako dobro pozicioniranoj cijeni, a i sam Infiniti ima dosta toga što drugi nemaju... trenutno!! Sve preporuke za ovaj odlični 2+2 Coupe.



Sljedeći na redu je limuzinska verzija modela Q50S koji ima dodatak u svom imenu Hybrid. Svima je manje više jasno da ovdje imamo kombinaciju 3.5 turbo benzinskog motora i elektro motora zbirne snage 360+ KS. Nije tako zabavan kao Q60, razumljivo, ali može ponuditi skoro pa identična iskustva.


Delikates je svakako hibridni pogon. Nije nikakav Plug-in hibrid već je ovo zatvoreni sistem pri kojem se baterije dopunjuju regenerativnim kočenjem i kada automobil ide sam nizastranu. Kada su baterije već napunjene onda su tu da Vam pomognu sa solidnom autonomijom kretanja koja nije nigdje baš tačno navedena, možda sa razlogom. Sa ovim automobilom ćete primjerice manje trošiti prilikom vožnje u gradu dok nešto više na otvorenoj cesti. Mi iskreno nismo mjerili samu potrošnju već smo odlučili provjeriti njegovu dinamiku, može li se smatrati odličnom alternativom kada bježite od BMW Serije 3, Audija A4 ili možda Mercedesa C-Klase??

Uz nešto veće rastojanje od tla i dodatnu masu baterija i elektromotora, sama dinamika vožnje ostala je u granicama "dopadljivog". Nestašan zadnji kraj je pogotovo primjetan pri nešto težoj nozi na papučici gasa, ali sve se vrlo brzo neutrališe odličnim sistemima aktivne sigurnosti koji Vas konstantno "drže na oku". Zabavan jeste, ali ne kao BMW Serije 3. Ovdje je nešto drugo u fokusu a to je sama vožnja na električnu energiju koja Vam može pomagati pri brzinama od 100 km/h. Obzirom da se radi o limuzinskoj karoseriji, tu je sada par vrata više i nedvojbeno više prostora na zadnjoj klupi. Možda čak i najviše u svojoj klasi !?

Unutrašnjost je kao preslikana sa modela Q60. Tu nam je manje više sve već poznato... Da, i ovaj automobil je moguće dobiti sa svim naprednim sistemima koje smo već naveli u tekstu iznad. Ovo ga sigurno svrstava u sam vrh kada su u pitanju tehnološka riješenja u klasi. Nedostaje imidža, a uz ovakve modele vrlo brzo ćemo imati još više Infinitija na cesti.

Model Q30 smo već imali na testu, a kompletan dojam možete pročitati klikom OVDJE.

Puno fotogaleriju imate na našem Facebook profilu!!