0
0
0
s2sdefault

Jedan od posljednjih automobila u redakciji na TEST-u je bio novi Fordov mališan pod nazivom Ka+.

On je faktički nasljednik modela Ka koji se prestao proizvoditi jer su u Fordu uvidjeli kako ovaj automobil nema baš blistavu budućnost u svom segmentu. Sama statistika je neumoljiva iako ih pojedini proizvođači i dalje uporno guraju ka naprijed kao što je PSA i VW grupacija. Zato je njegovo mjesto zauzeo novi Ka+ koji je, kako mu i samo ime kaže, dodatno proširen u svim pravcima. Zahvaljujući tome napustio je A segment i prešao u naredni B ...

Sa vana ne odaje utisak da se radi o nešto većem vozilu u Fordovoj gami u odnosu na model Ka. Gledajući brojeve, prefiks „+“ u imenu donio mu je čak 30cm više u dužinu što se na kraju svelo na ukupnu dužinu od nešto manje od cijela 4m. Plus znači da ima par vrata viška, više udobnosti i sve za istu ili približnu cijenu. Kako? Prozvodnja se iz Poljske prebacila u Indiju. Jeftinija radna snaga itd. Itd...

Sam dizajn je prepoznatljiv kao Fordov, baš kao i neizostavna maska hladnjaka koja uveliko podsjeća na modele Aston Martina. Daleko od toga da bilo šta drugo asocira na ovaj luksuzni brend. Govoriti dalje o samom dizajnu ne vidimo smisla. Sredine nema, može Vam se svidjeti ili ne... Mi smo nešto skeptični !?

Sa određenom dozom rezerve smo ušli u njega. Primjetno je mnoštvo tvrde plastike, praktično sve oko Vas je napravljeno od iste. A kožni upravljač, pa i to možete zaboraviti. Da nije bilo Fordovog loga pomislili bi da je automobil koji pripada azijskom tržištu. Na dodir, 'kvalitet' plastike je isti kao kod npr. Dacie samo što ima ljepši dizajn pa to bolje prolazi u ljudskom oku. Na centralnom dijelu mnoštvo dugmića koji su dio stare fordove ideologije, a tu je i crna sjajna plastika koja pravi odličan kontrast u kombinaciji sa sivim tonovima ostalih elemenata. Jako je osjetljiva na otiske prsta, pa kod sebe treba imati krpicu kako bi ista bila uvijek čista.

Položaj za upravljačem je iznenađujuće dobar obzirom da se isti podešava samo po visini ne i dubini. Odziv je fordovski, a ni sjedišta ne zaostaju. Kako kažu iz Forda, redizajnirana su za potrebe evropskog kupca te sa njima nismo imali problema. Iznadprosječno visoke osobe su se također osjećale dobro u jednom ovako malom automobilu koji se dimenzijama smjestio ispod Forda Fieste!!?

Zamjerke u unutrašnjosti bi mogli uputiti na sam izgled mjernih instrumenata koji izgledaju zastarjelo, pogotovo ako pogledate veličinu obrtomjera, veličine ručnog sata. Dalje, tu je prtljažnik koji na sebi nema dugmeta, šteke za otvaranje već isti možete otvoriti na dva načina, iz kabine ili dvostrukim pritiskom na predviđenu tipku na ključu. Neprikladno...

Iako je Ka+ registrovan kao automobil sa pet sjedećih mjesta, u njemu se sasvim komotno smjeste četiri odrasle osobe. Malo na račun prtljažnika zapremine 270 litara malo na račun odličnog međuosovinskog rastojanja od 2,49 metara. Kotrlja se na niskoprofilnim pneumaticima i nije neudoban. U segmentu kojem pripada poprilično dobro pegla zavoje, fordovski rekli bi.

Motor je stara škola, porijeklo vuče još iz 90-ih godina koji je prošao određene modifikacije. U pitanju je atmosferac zapremine 1,2 litra, iako bi se ovdje odlično uklopio turbak sa tri cilindra koji nekoliko godina za redom osvaja laskave titule najboljeg agregata na svijetu u svojoj klasi. Sa njim cjenovno bi odskakao daleko iznad konkurencije, a to u Fordu svakako nisu htjeli. Dakle, ušteda je u prvom planu!!

Od samih performansi nemojte očekivati čuda. Ručni petostepeni mjenjač ima veoma duge stepene prenosa, a motor sa svojih 112 Nm obrtnog momenta brzo gubi dah na otvorenoj cesti. Zahvaljujući obilnoj upotrebi elemanata zvučne izolacije i promjenom prednjeg branika, veća količina buke pri vožnji na otvorenoj cesti je svedena na minimum.

Do 100 km/h mu treba preko 13 sekundi koje izgledaju kao vječnost. Na otvorenoj cesti možete do 160 km/h koje se često ne preporučuju, a zbog iznimno dugih stepena prenosa te nedostatka turbo punjača, često posezanje ručice mjenjača je krajnje neophodno. Ovome pridonosi nešto veća ukupna potrošnja, a mi smo na testu izbrojali nepunih 7 l/100 km u mješovitom ciklusu. Što znači, u gradu može i do brojke od 10 l/100 km...

Za kraj... Jasko nam je da se uz obilne prepravke Ford Ka+ dosta razlikuje od svog brata blizanca iz Indije pod imenom Figo. Elementi uštede su vidljivi, a ni sama cijena nije bajna. Na domaćem tržištu žestoko mu konkuriše Dacia Sandero koja je jeftinija te nudi modernije motore i više prostora. Sa druge strane, Ford nosi prestižnije ime, osnovni paketi opreme su bogatiji i nudi daleko bolje vozne osobine od bilo koje Dacie. Testirani model se može dobiti po cijeni od 23.500 KM. Kakve će prodajne rezultate imati Ford u budućnosti sa ovim modelom ostaje da vidimo. Za info materijal klik OVDJE.

Ostale fotografije: