0
0
0
s2sdefault

Nenadano smo imali priliku isprobati novi Honda Civic u svojoj sportskoj verziji Type R, a krajnji rezultat i utisci su vrijedni svake minute provedene s njim...

Da krenemo od početka. Honda je svo vrijeme nekako razdvajala modele na one koji idu na stari kontinent, na one koje idu na tržište SAD-a te posebne edicije koje su dostupne samo za tržište Japana. Ovi posljednji su bili u nekim slučajevima jači, imali smo bolje motore, ogibljenje, dodatne spojlere i sl. Dok je ostatak svijeta patio, domaćini su uživali. Pošteno, njihov automobil, za njih najbolje što ima. Sada ćemo se fokusirati na verzije koje su samo dostupne na evropskom tržištu.

Sve je krenulo od 2001. godine i odlične sedme generacije (EP3) sa motorima K20A snage 215 KS (JDM - Japanese Domestic Market) i K20A2 snage 200 KS (EDM - European Domestic Market) kada je prvi Civic Type R stigao na evropsko tržište. U odnosu na prethodnu generaciju EK9 Type R koja se samo proizvodila za Japan, nije serijski dolazio u kombinaciji sa Recaro sportskim sjedištima i mehaničkim LSD diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Ubrzanje 0-100 km/h iznosi 5,8 sekundi JDM verzija te 6,4 sekunde EDM verzija. Maksimalna brzina je 235 km/h. Ovo je ujedno jedan od najomiljenijih Type R modela. Imao je standardno prednji pogon. Nudio je odlične vozne osobine, direktan upravljač te neobično postavljenu ručicu mjenjača nalik Rally takmičarskim modelima.

U narodu poznat kao "Svemirac"!! Osma FN2 generacija (2006.-2011.) Civica Type R je jedan od omraženijih modela ovog proizvođača. Japanci kao da su štedjeli na njemu u pogledu ugradnje komponenti dostojnih imena "Type R". Prije svega mislimo na zadnju osovinu gdje je umjesto nezavisnih poprečnih ramena svoje mjesto zauzela, ni manje ni više nego, torzijska šipka. Mnogi svjetski ugledni novinari nisu bili mišljenja da je ova generacija istinski nasljednik odličnog EP3 modela, a to su pokazali i uporedni testovi na stazi gdje je prethodnik bio nešto brži. Motor je identične snage kao EDM prethodnik, dakle 200 KS dok je masa narasla za čitavih 120 kg. 

Honda je trebala nešto novo, čime bi pokazala svijetu da i dalje zna napraviti najbrži serijski automobil sa prednjim pogonom. Tada je u januaru 2015. godine svjetlo dana ugledala 9. generacija Civica Type R kodne oznake FK2. Ovaj model je ujedno prvi model u historiji pokretan turbo motorom. Oznaka motora je K20C1, zapremina je 2 litra i ostala su četiri cilindra. Snaga narasla na odličnih 310 KS dok obrtni moment ide na 400 Nm koji je dostupan u opsegu od 2.500 - 4.500 o/min. Pogon je i dalje naprijed, a mnogi su bili skeptični kako toliku snagu kvalitetno prenijeti na podlogu.

Honda i ovdje koristi provjerenu formulu, ručni šestostepeni mjenjač te diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Rezultat je tron na slavnoj stazi Nurburgring kao najbrži serijski automobil gdje je dugo vremena vladao Renault Megane R.S. Nedugo nakon toga VW je ogolio Golfa GTI, stavio kavez i trkača sjedišta te oborio ovaj rekord kao najbrži 'serijski' automobil na prednji pogon. Japanci na to nisu sjedili skrštenih ruku pa su ubrzo radili na novoj verziji...

Nakon samo dvije godine Honda je 2017. godine predstavila novu verziju Civica Type R kodne oznake FK8. Ovaj potpuno upotrebljiv Hothatch sa pet vrata i čitavu porodicu je posramio VW Golfa (sa kavezom...) sa visokih 5,4 sekunde te trenutno imamo novog kralja Nurburgringa. Konkrencija za sada ne pomišlja da napadne ovaj rekord, a da li mogu to ostaje da vidimo u narednom periodu.

Promjena u dizajnu je radikalna, ali je isto tako radikalna promjena u filozofiji pravljenja najboljeg Hothatch automobila današnjice. Korišteni su samo najbolji materijali, u prvom redu mislimo na kompozitne materijale na bazi ugljika (kod nas poznat kao karbon). Korišten je prvenstveno za aerodinamičke dodatke popust spojlera naprijed i nazad, difuzora zraka nazad te bočnih pragova. Zbog svega navedenog smršao je dodatnih 35 kg u odnosu na starijeg brata. Serijski se vozi na 20'' aluminijskim felgama sa pneumaticima dimenzija 245/30 R20. Zahvaljujući podešavajućem ogibljenju u tri režima rada Comfort, Sport i +R, nova verzija je "udobnija" od prethodnika. Gledajući dimenzije narasla je u skoro svim pravcima, a najviše u međuosovinskom razmaku za čitavih 10 cm. To se najbolji osjeti na zadnjoj klupi...

Motor je identičan kao kod prethodnika (K20C1) s tim što je dodatno dorađen. Za tržište Japana i Evrope sada imamo identičnu snagu iz turbo motora od 2 litre sa 320 KS dok je za Aziju i SAD rezervisana verzija sa 310 KS. Prenos snage na podlogu preko prednje osovine je već sada dobro poznat. Ubrzanja su zaista odlična, a još uvjerljivije djeluje prolazak kroz zavoje. Kakvu god narav imali, automobil će Vas preko super preciznog upravljača uvijek držati na zadanoj putanji. Je li tu jedan od krivaca idalana raspodjela mase 50:50 u odnosu na dvije osovine!? Ako hoćete pak da pretjerujete, pogonski točkovi znaju provrtiti u prazno i u trećem stepenu prenosa kada Vam ne pomaže elektronika...

Pored odličnog upravljača Vaša najdraža igračka će biti ručica mjenjača koji nosi titulu najdirektnijeg i najboljeg ručnog mjenjača u klasi. To je zaista tako, i nema tog automatika, DSG-a i sl. koji bi mu mogao ukrasti tu čar. Efekat velikog obrtnog momenta se već osjeti na 1.500 o/min. i snažno vuče sve do skoro 6.000 o/min. To mu daje odličnu elastičnost tokom putovanja i čestih zaobilaženja automobila ispred Vas. Ubrzanje do 100 km/h traje 5,8 sekundi a maksimalna brzina je tik ispod 280 km/h. Prosjek tokom vožnje je bio oko 9 l/100 km. Ovo je odličan podatak uzmemo li u obzir snagu motora!! Možda ste primjetili tri izduvna završetka. Onaj u sredini je prema riječima inžinjera iz Japana zadužen za "popravljanje" zvuka. Nismo baš primjetili i osjetili ovo inžinjersko čudo, možda bi bolje bilo da su ostavili aktivni ventil koji podešava protok zraka kroz samu izduvnu granu. To je nešto što uveliko koriste proizvođači sportskih automobila današnjice.

Šta reći za kraj? Honda je još jednom svijetu pokazala kako se pravi čistokrvni sportski Hothatch. Novi Civic Type R je automobil koji će Vam iznova i uvijek izmamiti osmjeh na lice. Trenutno stoji na tronu desetak svjetskih trkačih staza kao najbrži serijski automobil na prednji pogon na svijetu. Svaka čast za inžinjere Honde, a vlasnicima mnogo pređenih adrenalinskih kilometara!!