0
0
0
s2sdefault

Naslov je otprilike ogroman i u njemu je sve manje više navedeno. Na test nam je došao Duster druge generacije, nakon skoro 9 godina čekanja. Da li se isplatilo??

Kako su ga mnogi nazivali sa početka svog života, SUV za „sirotinju“ je više nego dovoljno opravdao uložen novac, a svo vrijeme do nasljednika je bilo iskorišteno da se prikupe informacije o nedostatcima koji će nasljednika učiniti savršenim!! I zaista jeste tako, trenutno na tržištu teško da možete dobiti nešto približno što bi donekle moglo poljuljati Duster-ov status. Pa krenimo redom...

Za početak da razjasnimo da li je „novi“ Duster zaista novi model? I jeste i nije. Zašto nije? Pa zbog toga što koristi identičnu platformu sa odlazećeg modela. A zašto jeste? Zato što je ispravljeno sve što nije valjalo na prethodniku i zbog toga štp je napravljeno više od 80% potpuno novih stvari, uključujući i dizajnerska rješenja karoserije. Kao da je mutirao, prevazišao je istočnjački dizajn bez duše te je sada mnogo urbaniji i poželjniji. Sve se više sviđa krajnjim prolaznicima i posmatračima, što je dobro. Za početak!

Novi Duster je zadržao prepoznatljivost, samo sada izgleda dosta privlačnije. Tu su i dalje naglašeni bokovi, maska hladnjaka, a pažnju svakako privlače nova prednja i zadnja svjetla. Ona naprijed sada imaju dnevna LED svjetla što svakako podiže dozu atraktivnosti.

Najviše promjena je u unutrašnjosti. Eh, tu su se potrudili pošteno da naprave puno bolji ambijent. Čak i najveći skeptici će reći kako je ovdje Dacia odradila odličan posao, a vrijeme provedeno sa njim svakako potvrđuje ovu konstataciju. Potpuno novi dizajn prednje armaturne ploče sa (na dodir...) tvrdim i ugodnim materijalima koji ne ispuštaju strane zvuke svojstveno najjeftinijim automobilima na tržištu. Sljedeći revolucionari su prekidači za upravljanje automatskim klima uređajem sa integrisanim LCD ekranom u svakom od njih. Sada su znatno ljepši, a ergonomija je na zavidnom nivou.

Nismo krili oduševljenje za više nego dobru zvučnu izolaciju koja nam je dopuštala da pri 130 km/h razgovaramo umjerenim tonom u čijoj se pozadini čula lagana muzika koja dolazi sa dorađenog infotainment sistema. Uzimajući u obzir gabarite vozila, proizvođača, posao su odradili vrhunski i tu im se mora odati priznanje. 

Treba pohvaliti sjedišta. Nismo se umorili nakon pređenih 450 km u jednom smjeru, a to govori da su dobro osmišljena i za nešto duža putovanja. Mjesta u unutrašnjosti ima dovoljno za pet osoba. Jednim dijelom moramo zahvaliti prednjem vjetrobranskom staklu koje je kod novog modela pomjereno naprijed za čitavih 100mm što je donijelo dodatni prostor na prednjoj klupi. Krajevi poklopca motora se sada naziru i lako ih je uočiti što će olakšati manevre u uskim ulicama te parkiranje. Za pristup automobilu koristili smo "pametni" ključ u obliku kartice. Dobro poznato ljubiteljima Renault automobila. Kartica bi imala smisla da je Dacia odlučila promijeniti bravu i šteku na prednjim vratima koje u sebi ne kriju senzore za pristup. Znači, nebitno da li imate obični ključ ili karticu, svakako morate posegnuti u džep po isti. Nije praktično!! Već kada ste unutra, dovoljan je pritisak na papučicu korčnice i tipku START da pokrenete motor.

Kakav je osjećaj za upravljačem? Zahvaljujući novom dizajnu unutrašnjosti, novom upravljaču, novim materijalima, udobnijim sjedištima, sveukupan dojam je dosta dobar. Možemo pohvaliti Renaultov potpis na posljednju generaciju 1.5 dCi motora u kombinaciji sa EDC automatskim mjenjačem sa duplim kvačilom što svakako povečava dozu komfora u samoj vožnji. Sam EDC automatski mjenjač sa dva kvačila ne radi toliko brzo kao VW-ov DSG, ali sa druge strane nudi veoma uglađene i skoro neprijemjetne izmjene stepena prenosa. Sve skupa dovoljno je za krajnju prosječnu potrošnju goriva od odličnih 5,5 l/100 km. Dobro, imao je samo prednji pogon. Treba misliti i na same dimenzije vozila, masu, aerodinamiku ... sve u svemu odličan rezultat i velika pohvala za Daciu! Imali smo u sklopu paketa sistem Start&Stop, više smo ga gasili nego što nam je pomagao i mučio starter. Nije da ne radi svoj posao kako treba, već nam ne ide u glavu da se motor gasi poslije duže vožnje na svako zaustavljanje na semaforu. Pa treba malo i turbina doći do "daha", da se ohladi... a to nije moguće kada je motor ugašen. Protok ulja je zaustavljen.

Same performanse niti namjena vozila nije namjenjena trkalištu. Do 100 km/h mu treba 11,6 sekundi dok maksimalna brzina iznosi 170+ km/h. Naša preporuka je da se ne prelazi granica od 130 km/h jer se drastično povečava potrošnja goriva, buka u kabini itd. Imate dovoljno snage da zaobiđete ispred sebe automobil koji Vas ometa u ugodnoj vožnji. Za stupanj niže je potrebno u prosjeku 1 sekundu da mjenjač "skonta" šta u biti želite od njega. U zavojima je primjetno naginjanje karoserije i ovaj automobil nije namijenjen za brdske trke. To je jasno od samog ulaska u automobil. Ono što će oduševiti je visina podnice od tla za čitavih 21cm dok je napadni ugao 30 stepeni. U kombinaciji sa 4x4 pogonom (nije naš testirani model ...) izlazak Van asfalta će predstavljati zadovoljstvo za Vas. Uzmemo li u obzir kvalitet saobraćajnica u našoj zemlji, mišljenja smo da bi ovakvi automobili trebali postat svakodnevnica.

Hoćete li se malo hvaliti sa opremom? Da i to možete u jednoj Daciji. Testirani Duster je opciono bio opremljen sistemom kamera čije se slika projektuje na sam ekran infotainment sistema. Odlika je ovo mnogo skupljih i prestižnih automobila. Od koristi je kada se provlačite uskim ulicama. To će Vas dodatno koštati samo 700 KM. Što da ne!?

Cijena testiranog modela iznosi 33.860 KM. Cijena je odlično odmjerena posebno jer znamo da je Duster opremljen posljednjim Prestige paketom opreme, a dodano mu je još par stavki sa spiska dodatne opreme. Dakle, jako je privlačan i cjenovno. Konkurencija, ako je već ima, od startnog paketa je već blizu 40.000 KM i tu se priča završava. Ukoliko se pak odlučite za kupovinu novog Dustera, besplatno dobijate garanciju od 7 godina ili 100.000 pređenih kilometara pa šta prije nastupi. Servisni intervali idu svakih 20.000 km ili godina dana. Cijena malog servisa (ulje, filteri ulja, zraka i ventilacije) koštat će Vas skromnih 234 KM sa PDV-om!

Ostale fotografije...