0
0
0
s2sdefault

Kada očekujemo Mazdin automobil na test, imamo tu određenu dozu rezerve i prilazimo joj s oprezom. Mada, ona nas svaki put ugodno iznenadi svojim prelijepim dizajnom, kvalitetom i temperamentom!!

Ako posmatrate sve Mazdine modele do unazad nekoliko godina, preovladava prepoznatljiv identitet, dizajnerski KODO jezik koji svakom sljedećom generacijom evoluira u nešto posebno! Takva je i posljednja generacija Mazde CX-3, modelska 2018. godina. Sama Mazda podsjeća na ruske lutke „Babuške“ koje su prepoznatljive i identične izgledom, osim što se razlikuju po veličini.


Mazda CX-3 se svrstala ispod modela CX-5. Istina, vozi se na identičnoj platformi kao model Mazda 2. Povećane su joj dimenzije u odnosu na Mazdu 2, ali je ipak za 28cm kraći od Mazde 3. To se odmah osjeti na zadnjoj klupi, međuosovinski razmak se nije mogao sakriti. Nazad će se ugodno smjestiti dvije osobe visine do 175cm ili pak dvoje djece. Stiče se utisak da je dosta manja od konkurencije tipa Peugeot 2008, Opel Mokka, Renault Captur i sl.

Naprijed je već druga priča. Veliko hvala jako udobnim sjedalima sa izraženim bočnim osloncima. Istina, testirani model je bio opremljen predzadnjim paketom opreme pa smo imali delikatesa i više nego nam je potrebno za normalnu svakodnevnicu. Oko Vas i ispred Vas se nalaze jako ugodni materijali na dodir. Ima i tvrde plastike, a Mazda je takve dijelove vješto skrila od očiju vozača i ostalih putnika.

Ispred Vas se nalazi standardan Mazdin kokpit na kojem dominira analogni mjerač brzine okretaja radilice motora dok mu asistenciju pružaju dva monohromatska ekrana sa strana prikazujući najpotrebnije informacije tokom vožnje. Zahvaljujući „Revolution“ paketu opreme mogli smo uživati u „Head Up“ display-u, kvalitetnom ozvučenju kojeg potpisuje BOSE, novom Mazdinom radarskom tempomatu MRCC koji konstantno nadgleda situaciju u saobraćaju ispred Vas te samostalno koči i održava zadatu razdaljinu između autmobila. Poslastica na kraju je G-Vectoring Control. Radi se o aktivnom sistemu pomoći koji je dio SKYACTIVE VEHICLE DYNAMICS programa te nudi inteligentnu raspodjelu okretnog momenta na pogonski točak koji ima najbolje prijanjanje na podlozi. Rezultat svega toga je da imamo jedan od najupravljivijih malih crossovera na tržištu.

Zapravo, voziti posljednju generaciju Mazde CX-3 je pravo zadovoljstvo. Posebno jer smo kao pogonsku jedinicu imali potpuno novi 2,0 litarski atmosferski SKYACTIVE benzinski motor koji ima maksimalnu snagu od 121KS. Zanimljivo, maksimalni obrtni moment iznosi 204 Nm i dostupan je već pri 2.800 o/min. što se jako osjeti u samoj vožnji. Kako su ovo postigli? Mazdini inžinjeri su prvi u svijetu podigli kompresiju benzinaca na visokih 14:1 dok su istovremeno kod dizelaša smanjili na niskih 14,8:1. Ovo govori da je stepen iskorištenja goriva dosta veći i do 20%, a imamo i varijabilno upravljanje ventila.. Ubrzanje do 100 km/h traje ravno 9 sekundi dok je maksimalna brzina 192 km/h. Mi smo se pak u jednom trenutku približili brojci od 200 km/h, ali je za takav zadatak potrebno nešto više autoputa!

Osim što motor oduševljava temperamentom i zvučnom kulisom, potrošnja goriva na testu je za svaku pohvalu. Prosječno smo se zadovoljavali sa nepunih 7 l/100 km. Ovo je više nego dobar rezultat uzmemo li u obzir atmosferski benzinac, velike 18'' aluminijske felge, segment kojem pripada i sl. Pitamo se da li ima smisla posezati dublje u džep i kupovati dizelaše koji su svakako skuplji za održavanje?? U jednu ruku ima ako prelazite godišnje velike kilometraže pa se sama minimalna ušteda u potrošnji goriva brže isplaćuje,

Za Vas smo ovdje pripremili cijene održavanja Mazde CX-3 u toku prvih 100.000 km. Klik OVDJE za detalje. Za detaljan spisak opreme i cijenu klik OVDJE.

Cijena testiranog modela iznosi 43.420 KM. Za tu cijenu dobijete automobil sklopljen u Japanu, originalan i jako zavodljiv dizajn, unutrašnjost sa odličnom ergonomijom i kvalitetnim materijalima te brdo opreme koje su dio predzadnjeg "Revolution" paketa opreme. Šta može ponuditi konkurencija:

- Renault Captur Outdoor Energy TCe 90 (90 KS), cijena: 32.200 KM,
- Opel Crossland X 1.2 Turbo (130 KS), cijena: 42.000 KM;
- Nissan Juke Tekna 1,6 (115 KS), cijena: 38.900 KM;
- Volkswagen T-Roc 1.0 TSI (115 KS), cijena: 44,500 KM

Mazda je na sebi svojstven način napravila odličan mali crossover,a neki će ga nazvati i SUV. Granica između ova dva segmenta je jako jako tanka. Mazda je sa modelom CX-3 pokazala da zna napraviti zabavan mali crossover sposoban da bude temperamentan i zavodljiv. Sa njim sigurno nećete proči neopaženo gdje god da se pojavite. Garancija kvaliteta je činjenica da je automobil napravljen u dalekom Japanu. Gledajući konkurenciju Mazda nije nikada bila najjeftinija alternativa niti to želi biti. Ona ima odabranu klijentelu ljudi koji imaju puno povjerenje u Mazdu i sve njene modele. Po nama, jedini nedostatak je manjak prostora na zadnjoj klupi u odnosu na konkurenciju dok je po kvaliteti izrade, upravljivosti i temperamentu nenadmašna, bar kada posmatramo navedene konkurentne modele.

Ostale fotografije: