0
0
0
s2sdefault

Ford nekako sa zakašnjenjem obnavlja svoju gamu SUV-a na starom kontinentu. Po prvi put ponudili su novi najveći SUV u svojoj ponudi pod imenom EDGE. Isti onaj sa druge strane 'Velike bare' koji je prilagođen EU standardima...

Šta radi naturalizovani evropljanin američkih korijena? Ustvari, ameri su jako dobri u tome da prave velika i luksuzna SUV vozila. Zašto onda mijenjati nešto dobro kao što je model EDGE samo zato da bi se pojavio na evropskom tržištu gdje se uveliko 'šepure' modeli poput VW Touarega, KIA Sorento, Hyundai SanteFe i sl. Od svih navedenih Touareg se već godinama gura da upadne u Premium društvo i to mu za sada uspjeva samo cijenom dok drugim činjenicama ne!! Može li ovdje Ford tražiti svoj dio kolača? Jasno da može ...

Ford EDGE je na USA tržištu predstavljen kao SUV srednje veličine. Ono što je kod njih nekako u sredini, kod nas je u gigantskim razmjerama. Tako da ovaj model im nepunih 5m dužine, što je ogromno. To se i osjeti u vožnji, pogotovo u uskim uličicama Starog dijela grada Sarajeva.

Njegov nastup na cesti je upečatljiv. Osim dimenzija, prednji kraj je okomit dosta agresivniji sa velikim otvorima za zrak. Obzirom da je testni model imao sportski ST paket opreme, delikatesa svakako neće nedostajati. Vozit ćete se na 20'' aluminijskim točkovima, a nazad imamo krovni spojler te duple ispušne završetke. Svjetlosne grupe su u LED tehnici pa noćni nastup ne može proći neopaženo. Je li Ford uspio da Vas iznenadi svojom pojavom na cesti?? Vjerujte da jeste, a to potvrđuju i brojni pogledi na cesti zainteresiranih prolaznika. Cijena je ta koja će odlučiti da li ga kupujete ili ne, jer je opasno zagazio u premium segment sa svojih 120.000 KM !!!

Kakva je unutrašnjost EDGE-a? Skoro pa identična novom S-MAX modelu koji je predstavljen još 2016. godine. Zamjeramo glatkoj i na pogled 'jeftinoj' plastici na središnjem dijelu prednje armaturne ploče, što se pak nikako ne uklapa u njegovu cijenu. Na ostalim dijelovima, bar na onim u koje najčešće 'gledate', presvučeni su kožom pa je sam osjećaj nekako premiumski.

Mjesta za smještaj putnika ima na pretek. Bilo da se nalazite na prednjoj odnosno zadnjoj klupi, mjesta će biti i za pet odraslih putnika što nam se svakako svidjelo. Očekivali smo nekako treći red sjedišta, a ovdje ih Ford nije nikako predvidio. Najviše je profitirao prtljažnik čija se vrata otvaraju na dugme ili pokretom noge ispod automobila kada su Vam obje ruke zauzete (završili ste sa trgovinom...) i nalazite se pred prtljažnikom. Zapremina prtljažnika iznosi velikih 602 odnosno 1.847 litara kada su oboreni zasloni zadnje klupe. Mjesta za odlaganje pametnih telefona, boca za piće neće faliti.



foto prtljažnik: Auto Express

Infotainment sistem SYNC 3 posljednje generacije nudi nekoliko opcija povezivanja pametnih telefona, bilo da su opremljeni android ili iOS operativnim sistemom. Integracija ide veoma brzo, a ekran pozamašnih dimenzija svakako da olakšava rukovanje. Reprodukciju audio sadržaja potpisuje sam SONY, a kvalitet je takav da bar ne morate razmišljati o skupljim sistemima poput Bang&Olufsena i sl. Dakle, zadovoljit će većinu audiofila svojim jako kvalitetnim zvukom.

Kakva je vožnja Fordovog SUV giganta!? Zahvaljujući svojim velikim gabaritima, ogromnim površinama, npr. Površina poklopca motora, preglednost naprijed je jako narušena pa zahtjeva dosta navikavanja i veliki oprez kad se provlačite kroz uske ulice ili na parkingu. Srećom tu su veoma dobri parking senzori naprijed i nazad (ima i kamera...) koji uveliko olakšavaju manevre na uskim mjestima. Kada se jednom navikente možete se prepustit veoma direktnom upravljaču koji prenosi dosta informacija sa podloge. SUV vozila drugih proizvođača prilikom prolaska kroz zavoje nešto većom brzinom imaju tendenciju naginjanja karoserije dok je EDGE ovdje veoma neutralan što nas je pozitivno iznenadilo. Ipak je to Ford, a od njih smo navikli najbolje kada je upravljanje u pitanju. Ipak smo bili pomalo skeptici kada je SUV program u pitanju...

Ono gdje se nalazi najbolje su magistralni putevi i autoceste. Iako nešto tvrđe podešen nego većina SUV vozila današnjice, nije neudoban. U prvom planu su odlično profilisana prednja sjedišta koja su grijana i hlađena, a nazad je klupa 'samo' grijana. Razmišljali smo o masaži, ali je nema u ponudi ... Ford je uložio dosta truda kada je zvučna izolacija u pitanju. To smo primjetili na novoj Fiesti, Focusu a sad i u EDGE-u. Pored toga EDGE posjeduje sistem koji na osnovu tri mikrofona u unutrašnjosti za mjerenje buke generište zvučne talase sa suprotnim predznakom koji poništavaju većinu buke koja dolazi sa vana. Zahvaljujući ovome imamo osjećaj da se vozimo u jednom premium proizvodu njemačkih korjena. Sve pohvale za Ford!! 2.0 litarski turbo dizel maksimalne snage 230 KS odlično sarađuje sa šestostepenom Fordovom automatikom sa duplom spojnicom. Bilo da ga vozite u automatskom ili ručnom režimu rada zaista nemamo nikakvu zamjerku za njega. Teško je i pomisliti na ručni mjenjač pored ovakvog proizvoda koji odlično odgovara najvećem SUV u porodici.

EDGE može ići i van asfalta. Prije će to biti neki makadamski putevi nego teški i zahtjevni Off Road tereni gdje se kao domaćini osjećaju Land Cruiseri, Patroli i sl. Zahvaljujući povišenom klirensu od 20+ cm, ogromnim točkovima, pogonu na sva četiri točka i automatskom mjenjaču, povremeni izleti van asfalta će probuditi određenu dozu zadovoljstva, ali ne treba pretjerivati. Nismo tražili njegove granice, ipak treba uzeti u obzir da je bio opremljen ljetnim pneumaticima za asfalt.

To nije sve, sa ST paketom opreme dolazi mnoštvo aktivnih sistema pomoći tokom vožnje. Od automatskih svjetala sa korigovanjem visine svjetlosnog snopa u odnosu na druge učesnike u saobraćaju, „Head Up“ displeja sa važnim informacijama, automatskog kočenja automobila u slučaju opasnosti do poluautonomnog zadržavanja saobraćajne trake i sl. Dakle, ima i više od toga što ćete ikada koristiti ukoliko postanete sretni vlasnik. Treba napomenuti da je EDGE jedan od prvih automobila koje smo imali na testu, a koji je imao zračne jastuke u zadnjim pojasevima. 

Kako se Ford Edge snalazi među konkurencijom? Cijena testiranog modela iznosi (kako smo već prije naveli...) 120.000 KM i svakako da nije mala. Opasno zalazi u Premium segment u kojem suvremeno dominira njemačka trojka. Ako pogledamo sa druge strane gdje jedan KIA Sorento sa full opremom i najjačim motorom košta preko 100.000 KM kao i novi Hyundai SantaFe ili pak precijenjeni Touareg sa identičnom opremom od 160.000 KM, jasno je da ovdje i Ford sa vrlo dobrim EDGE-om može tražiti svoj dio kolača. 

Zaključak:
Ford je sa modelom EDGE vidno uznemirio konkurenciju koja pretenduje da postane "Premium". Cijenom je konkurentan u svom segmentu mada će mnogi razmišljati o modelima popust BMW-a, Mercedes-benz, Volva i sl. Vozne osobine jednog ovakvog modela spadaju u sam vrh na asfaltu. Off Road putevi nisu mjesta gdje ćete istraživati granice ovog automobila, ali na autocesti i magistralnim putevima ćete se osjećati kao kod kuće. Unutrašnjost je veoma prostrana i odgovara potrebama mladih porodica, gdje bi naglasak stavili na zadnju klupu i prtljažnik. Njegov moderan i agresivan dizajn jasno pokazuje da ćete uvijek biti primjećeni na cesti, sviđalo se to Vama ili ne. Za kraj, prije nego donesete bilo kakav sud o ovom modelu prethodno ga isprobajte kod ovlašteog distributera. Zadovoljstva sigurno da neće nedostajati!!!