0
0
0
s2sdefault

Poslije svečane promocije osvježenog modela Kia Sportage u glavnom gradu BiH, Sarajevu, imali smo priliku detaljnije se upoznati sa svim novitetima koje donosi ovaj model.

Testni model je bio opremljen novim 1.6 litarski CRDi dizelašem maksimalne snage 136 KS koji zadovoljava nove najstrožije EURO 6d TEMP norme o ispušnim plinovima. Kada je sam dizajn u pitanju, Kia je napravila nekoliko promjena koje će mu podariti moderniju siluetu i još atraktivniji nastup među sve većom konkurencijom. Pridodamo li tome predzadnji paket opreme EX Fresh, koji između ostalog podrazumjeva atraktivne 19'' aluminijske felge, skrivenih pogleda dakako da neće nedostajati.

Promjene na samoj karoseriji podrazumjevaju novi prednji kraj sa dorađenom maskom hladnjaka, naglašene hromirane lajsne ispod svjetala za maglu, novi zadnji branik, nove ispušne otvore za GT verziju te nove svjetlosne grupe u LED tehnici koje su serijski dostupne na najjačem paketu opreme.

Da Kia zna šta radi, a to pokazuju podaci o samoj prodaji ovog automobila koji čini njihovu okosnicu. Osim što je najprodavaniji Kia model u svijetu, istu laskavu titulu može ponijeti i na domaćem tržištu je gdje se uz česte AKCIJE može kupiti dobro opremljen model. Ono što će cijeniti budući kupci je činjenica da će i slabiji dizelski model biti moguće upariti sa AWD pogonom na sve točkove i to uz dosta manju razliku u cijeni nego je to slučaj bio kod prethodnika. Taj će Vas luksuz koštati približno dodatnih 3.000 KM.

Novi Sportage je dobio nove naprednije sisteme asistencije koji uveliko pomažu vozaču. Neki od noviteta su radarski tempomat sa funcijom Stop & Go, sistem AVM za nadzor događaja oko automobila za vrijeme vršenja radnje parkiranja, DAW sistem koji upozorava vozača na umor i pospanost, sistem za zadržavanje vozne trake, sistem upozoravanja na ograničenja brzine tj čitanja saobraćajnih znakova, automatska svjetla i još dosta dosta toga. Većina tih sistema je dostupna u početnim paketima opreme što je za svaku pohvalu.

Unutrašnjost donosi najmanje 'vidljivih' promjena. Ono što ne vidimo, a svakako osjetimo u vožnji je dosta bolja zvučna izolacija putničke kabine. Sada se na nešto većim brzinama može ugodno i tiho razgovarati. Smanjenju buke pomogao je svakako dorađeni 1.6 CRDi dizelaš te automatski 7 stepeni DCT mjenjač sa duplim kvačilom koji dolazi iz Kijine kuhinje. Razvili su i jedan potpuno novi 8 stepeni DCT automatik, ali je on rezervisan za najjači dizelski model u ponudi koji pod poklopcem motora krije 2.0 CRDi motor snage 185 KS i novu tzv. „mild hybrid“ tehnologiju sa 48V litij-ionskim baterijama. Šta reći o samom mjenjaču?? Odlikuje ga odlična uglađenost tokom samog rada te neprimjetna promjena stepena prenosa, njih sedam. Kada se jednom naviknete na isti, teško da ćete kasnije poželjeti nazad ručni!!

Kada je sam infotainment sistem u pitanju, on dolazi u dvije verzije sa 7 i 8-inčnim ekranom osjetljiv na dodir. Navigacijsku podršku pruža ugledni TomTom te uz njega dolazi servis „Kia Connected Services“ koji samom vozaču plasira 'u realnom vremenu' informacije o stanju na putevima, cijenama goriva na najbližim benzinskim pumpama pa sve do slobodnih parking mjesta i sl. Oni malo zahtjevniji ljubitelji muzike imaju mogućnost izbora opcijskog JBL audio sistema ukupne izlazne snage 320W i 8 zvučnika.

Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2.670mm, mjesta za pet odraslih putnika ima sasvim dovoljno. Putnici će cijeniti grijanje na prednjoj i zadnjoj klupi, dio paketa opreme testiranog modela. Stepenica više predstavlja mogućnost podešavanja nagiba naslona zadnje klupe što će uveliko cijeniti putnici koji se voze na istoj i dužim relacijama. ISOFIX mjesta za postavljanje dvije dječije sjedalice dolaze kao standard u svim paketima opreme.

Kakav je u vožnji novi Sportage? Zahvaljujući nezavisnom ogibljenju na sva četiri točka, vožnja novog Sportagea predstavlja pravo zadovoljstvo. Šlag na tortu su 19'' aluminijske felge te niskoprofilne Continetal gume koje su u zimskim uslovima vožnje pokazale kao idealna opcija za sigurnu i udobnu vožnju. Istina, poželjeli smo ugasiti kontrolu proklizavanja pogonskih točkova u zimskom periodu, ali nismo pronašli načina da to uradimo. Maksimalni moment od 320 Nm je dostupan u rasponu 2.000 - 2.250 o/min. te u kombinaciji sa 7-stepenom automatikom čini odličan izbor za većinu kupaca.

Samu vožnju smo mogli 'začiniti' pritiskom na tipku promjene režima vožnje u „SPORT“ gdje sam upravljač postaje neznatno krući, automatski mjenjač sada voli nešto veće okretaje radilice motora, a odziv na gas je još direktniji. Ipak, ono gdje smo se mi osjećali najbolje je lagana vožnja kroz zavojite ceste, ne izazivajući zakone fizike. Ako se pak desi da pretjerate, elektronika Vas jako brzo vraća na zadatu putanju. Lično bih pohvalio sistem zadržavanja vozne trake koji zahvaljujući kamerama i senzorima vrši korekcije upravljača te automobil ostaje u saobraćajnoj traci. Ipak, ruke su obavezne na upravljaču, u suprotnom će se oglasiti glasan alarm i automatsko usporavanje automobila.

Obzirom da smo automobil vozili u zimskim uslovima vožnje u kombinaciji sa 19'' aluminijskim felgama i automatskim mjenjačem, prosječna potrošnja na testu je iznosila 7,5 l/100 km, što je dosta više od tvornički deklarisanih 4,9 l/100 km.

Šta konkurencija može ponuditi?

Testirani model opremljen 1,6 CRDi motorom i EX Fresh paketom opreme sa DCT automatskim mjenjačem ima trenutno akcijsku cijenu od 53.190 KM + doplatu za posebnu plavu boju od 800 KM. Sa druge strane, šta može približno ponuditi Konkurencija?

  • VW Tiguan 2.0 TDI (150 KS) SCR Style, cijena cca: 60.229 KM;
  • Renault Koleos 2.0 dCi (175 KS) INTENS Energy, cijena cca: 63.400 KM;
  • Citroen C5 AirCross 1,5 BlueHDi Feel (130 KS), cijena cca: 53.500 KM;
  • Opel Grandland X 1.5 (130 KS) Innovation, cijena cca: 50.069 KM;
  • Mazda CX-5 CD150 Takumi, cijena cca: 68.380 KM.

Zaključak:
Prema onome što vidimo, novi Sportage ima vrlo odmjerenu cijenu u odnosu na konkurenciju koja u većini slučajeva može biti skuplja alternativa. Kia već u startu nudi dosta sigurnosne opreme i najveću garanciju vozila od 7 godina (ili bez ograničenja kilometara u prve tri godine) koja je prenosiva na sve buduće vlasnike. Budući da je Kia sa novim modelom ispravila nedostatke prethodnika, jasno se nameće kao idealna kupovina u ovom segmentu osim ako niste rasni ljubitelj jedne od navedenih marki iznad. To pokazuju i prodajni rezultati koji ovaj model svrstavaju u sam vrh!!!