0
0
0
s2sdefault

Brojni svjetski mediji su prenijeli kako je novi Kia Ceed doslovno posramio kompletnu konkurenciju u svom segmentu.

Među prvim to su uradili skoro svi njemački mediji gdje su ispred, već sada vremešnog, Golfa stavili novi Ceed. Čak je ispred nove Honde Civic ili Ford Focusa, ali za ovu zadnju tvrdnju bi voljeli posebno isprobati novi Focus. Velike pohvale za novi Ceed prije dolaska u našu redakciju, a na nama je ostalo da potvrdimo da li je sve zaista tako!? Dolazi u tri karoserijske verzije. Kao Ceed u hatchback verziji, kao Ceed SW u karavanskoj te Proceed u tzv. Shootingbrake verziji.

Novu Kiju nije moguće zamijeniti sa drugim automobilima u segmentu što je pohvala. Zadržali su svoju prepoznatljivost zahvaljujući masivnoj masci hladnjaka koja podsjeća na tzv. tigrov nos. U odnosu na prethodnika narastao je u svim pravcima, dužina za 95mm (4.600mm), širina za 20mm dok je visina smanjena za 23mm (1.447mm). Novi Kia Ceed nastao je u Kijinom evropskom dizajnerskom centru u Frankfurtu, pod vodstvom Gregoryja Guillauma, vođe evropskog dizajna, i Petera Schreyera, vođe korporativnog dizajna

Svjetlosne grupe (naprijed i nazad) je moguće dobiti u kompletnoj LED tehnici dok će nešto slabije opremljeni modeli zadržati tek LED dnevna svjetla koja su sada pozicionirana u svjetlosnim grupama u vidu četiri zasebna LED snopa. Slična rješenja možemo vidjeti na pojedinim Porsche modelima, pa da se i sama KIA ugledala na njih ne zvuči nimalo loše. Ako pri tome dodate atraktivne 17'' aluminijske felge, dobit ćemo jedan od najpoželjnijih automobila današnjice.

Kakav je unutra? Eh, tu je KIA napravila ogroman korak naprijed. I prethodnik je u svoje vrijeme imao dobro sklopljenu unutrašnjost. Ni dan danas ne ispušta strane zvuke te se jednako tiho voziti u njoj kao i u vrijeme kada je predstavljena. Kada kažemo ogroman korak naprijed, prije svega mislimo na dizajn i odabir materijala. Sam dizajn je posebno skrojen za ukus evropskog čovjeka te tokom našeg druženja nismo naišli na osobu koja nije pohvalila novi dizajn Ceed-a gdje se u prvom kontekstu spominje „koliko je daleko otišao u odnosu na Golfa“. Kada govorimo o materijalima, tu više ne vidimo tvrdu plastiku koja je bila glavni izbor jeftinijih modela u ponudi. Sve je presvučeno, većina toga vidljivo samom vozaču, materijalima ugodnim na dodir dok crna „klavirska“ plastika uveliko razbija monotoniju crnila.

Nova sjedišta donose širu i dužu sjedeću podlogu koja u kombinaciji sa izraženim bočnim osloncima naslonjača pruža jako dobru podršku tijelu tokom same vožnje. Probali smo je na dužim relacijama, bržim prolascima kroz zavoje te zaista nemamo primjedbu na njih. Mjesta unutra ima dovoljno za četiri odrasla čovjeka te za još jednog putnika nazad. Razlog je povečan centralni tunel koji je vjerovatno rezervisan za modele sa pogonom na sva četiri točka koje još nemamo u ponudi. Zasmetalno nam je nazad što nemamo dodatne ventilacione otvore te USB utore za punjenje mobilnih uređaja. Zapremina prtljažnika prema mjerenjima proizvođača iznosi 395 litara odnosno 1.291 litar kada su oboreni naslonjači zadnje klupe. Podnica je ravna pa je utovar i istovar stvari znatno olakšan. Rekli bi dovoljan za većinu potreba normalnog čovjeka. Oni koji traže više u ponudi je karavanska verzija Ceed-a SW ili ušminkani Proceed za probirljive i one koji traže najbolje od Kije.



Centralni ekran infotainment sistema je sada izdvojen i nije u sklopu centralnog grebena. Dolazi u veličinama 5 ili 7 inča odnosno 8 inča ako je opremljen navigacionim sistemom, baš kao testni model. Pomaknut je prema gore, zakrenut prema vozaču i bliže mu je postavljen. Dobra zamisao jer je isti osjetljiv na dodir dok njegovo korištenje ne zahtjeva posebno navikavanje. Podrška i kvalitet navigacijskih mapa je za svaku pohvalu. U toku trajanja garantnog perioda od 7. godina imate pravo na besplatno ažuriranje mapa. Ljubitelji muzike će uživati u zaista jako dobrom ozvučenju, dok probirljivi mogu birati i slavni JBL. Audio sistem je opremljen Clari-Fi tehnologijom obnavljanja kompresovanih muzičkih fajlova. Jako lijepo!!


Pored standardnih sedam sigurnosnih zračnih jastuka za sigurnost putnika u vozilu brinu i napredni sistemi asistencije vozaču, koji upotrebom aktivne sigurnosti smanjuju rizik od sudara. Standardna sigurnosna pomagala su sljedeća: automatsko zasjenjivanje farova (HBA), sistem za upozoravanje na dekoncetrisanost vozača (DAW), sistem za održavanje vozila u voznoj traci (LKA) i upozoravanje na opasnost od naleta (FWC) uz asistenciju kod sprečavanja naleta (FCAA).

Također, Novi Ceed će kao prvi Kijin model u Evropi nuditi sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LFA - Lane Following Assist). Navedeni sistem koristi sistem kamera i senzora naprijed i oko automobila te u odnosu na situaciju u saboraćaju upozorava i asistira pri kočenju odnosno zaobilaženju automobila ispred Vas. Sistem za održavanje sigurnosnog rastojanja do vozila ispred koristi vanjske senzore i djeluje u rasponu brzine od 0 do 130 km/h. Nije napadan te djeluje samo djeluje u kritičnim situacijama.

Pod poklopcem motora je već dobro poznati 1.0 T-GDI turbo benzinac koji sa svojih tri cilindra razvija maksimalnih 120 KS pri 6.000 o/min. Dostupan je bio u prethodnoj generaciji modela Ceed tako da o njemu znamo gotovo sve. Obrtni moment iznosi 172 Nm i prisutan je od 1.500-4.000 o/min. To se itekako osjeti u vožnji pa često prebacivanje stepena prenosa nije potrebno. Obzirom na zapreminu agregata i masu automobila od 1.297kg automobil se nosi više nego dobro. Iako papir kaže da do 100 km/h stiže u vremenu od 11.1 sekundi te da maksimalna brzina iznosi 190 km/h, u stvarnosti to djeluje dosta brže. U jednom smo trenutku kazaljku brzinomjera uspjeli natjerati do broja 200 km/h. Doduše trebala nam je pozamašna dionica autoputa... ali može!!?

Potrošnja goriva ne odstupa puno od kataloških brojeva. U gradu sa uključenim klima uređajem nismo prelazili brojku od 7,5 l/100 km (6,2 l/100 km fabrički podatak) dok smo se na otvorenoj cesti zadovoljavali prosječno sa 5,0 do 5,5 l/100 km (4,6 l/100 km).

Iako je dizajniran u Europi, nije se ugledao na konkurenciju koja u svojim početnim verzijama izbjegava postavljanje savremenijeg Multilink ogibljenja nazad već je tu vremešna „torzija“. Kija je mislila na svoje kupce te svi modeli u ponudi naprijed imaju McPherson odnosno Multilink ogibljenje nazad. Pored toga, dosta toga je urađeno na samoj upravljivosti modela u odnosu na prethodnika kojeg mijenja te Ceed žarko želi mnogo jači agregat pod poklopcem motora! Sve navedeno u kombinaciji sa dobro profilisanim prednjim sjedištima nudi zaista ugodnu i zabavnu vožnju bez pretjerivanja.

Euro-NCAP još nije obavio sigurnosna testiranja, a pretpostaviti je da će isti dobiti maksimalan broj zvjezdica za sigurnost. Već u početnom paketu opreme nudi skoro svu moguću aktivnu i pasivnu sigurnosnu opremu. Garancija za sva KIA vozila je 7 godina ili 150.000 km pa šta prije nastupi. U prve 3 godine je kilometraža neograničena, a sama garancija je prenosiva na sve buduće vlasnike.

Kompletan cjenovnik, tehnički podaci, za pregled odnosno download klik OVDJE.

Cijena testiranog modela sa bogatim paketom opreme iznosi 38.090 KM i u pitanju je akcijska cijena. Mnogo pristupačniji je osnovni benzinac 1.4 koji starta od 24.990 KM. Šta može konkurencija ponuditi???

  1. VW Golf Highline 1.5 TSI ACT DSG, cijena: 45.000 KM,
  2. Peugeot 308 1.2 PureTech 130 STT, cijena: 36.915 KM,
  3. Mazda Skyactiv-G122 Plus, cijena: 43.780 KM,
  4. Opel Astra 1.0 Turbo ECOTEC Dynamic, cijena 34.031 KM,

Zaključak:
Prema svemu navedenom što smo napisali jasno je da se novi Ceed svrstao u sam vrh segmenta kao što su potvrdili brojni drugi mediji širom svijeta. Novi Ceed donosi savremen izgled koji će dugo odolijevati zubu vremena, savremene motore, nove kvalitetnije materijale u unutrašnjosti te najdužu garanciju za jedan automobil u svijetu automobila. Novom Ceed-u zaista nemamo šta prigovoriti osim sitnica na zadnjoj klupi. Bit će zanimljivo gledati kako će se novi model pokazati na tržištu, a kako smo načuli sva planirana proizvodnja za prvih nekoliko mjeseci je rasprodana!!

Ostale fotografije: