0
0
0
s2sdefault

Hyundai je prepoznao veliki apetit tržišta za SUV odnosno Crossover modelima različitih veličina. Jedan od najmanjih u njihovoj ponudi je model Kona koji je debitovao u prvoj polovini 2018. godine te vremenom pobrao brojne simpatije...

Od svih, reći ćemo, konkurenata ističe se posebnim dizajnerskim rješenjima te svakako odskače svojom pojavom na cesti. Karakterišu ga svjetlosne grupe naprijed i nazad u nekoliko nivoa gdje recimo naprijed u samom vrhu imamo lijepo dizajnirana dnevna svjetla.

Odmah ispod njih su kratka odnosno oborena i duga svjetla po potrebi. U samom dnu prednjeg odbojnika su svjetla za maglu. Pomalo čudno rješenje na koje se pak nismo navikli. Konina boja, neka nijansa žute i zelene boje, čini je uz dinamičan dizajn svakako mamcem za poglede na cesti. Po nama je najljepša sa zada i unutra, gdje u biti boravimo najviše vremena... ipak, o ukusima se ne raspravlja!

Dok drugi muku muče sa 'sindromom' kloniranja brendova i njihovih ideja, Hyundai na čelu sa Peter Shreyer-om je u poziciji da kroji buduće trendove. Njemu je odneavno u pomoć došao još jedan ugledni gospodin. Riječ je o Luc Donckerwolke-u, čovjeku koji je bio odgovoran za dizajn Diabla, Murcielaga, Gallarda te Bentleya otkako je ušao u VW Grupu. Kada ovakvi ljudi, veličine, stoje iza jednog automobila, ružno je pomisliti na nešto kao kritiku, bar kada je sami dizajn u pitanju.

Vratmo se automobilu ... Zadnjica nam se pak više dopala. Opet imamo razdvojene svjetlosne grupe gdje u su prvom planu dnevna i kočiona svjetla. Ispod njih su pokazivači pravca kretanja, svjetla za maglu te vožnju unazad. Ono što nam se posebno dopada je krovni spojler te kako se uklopio u samu siluetu karoserije, djeluje kao njen nastavak. Ne vidimo ispušne otvore, skriveni su iza zadnjeg branika. Šlag na tortu su 18'' aluminijske felge sa pet krakova i pneumaticima dimenzija 235/45 R18 koji mu odlično stoje i dio su posljednjeg paketa opreme.

U unutrašnjosti je najveselije. Skladno dizajnirana i profilisana sjedišta dobro drže tijelo i udobna su za klasu crossovera u B-segmentu gdje pripadaju. Presvučena su perforiranom kožom jer su ista pored električnog podešavanja ventilisana i grijana. Ventilacija odlično dođe u ljetnim uslovima vožnje pa na oznojena leđa prilikom dužih putovanja možete zaboraviti. Palac gore!

Svi će na prvu pomisliti kako je Kona smještena na platformu Kia Stonica ili Hyundaia i20, ali stvari stoje drugačije. Iz Hyundai-a tvrde da je ona u potpunosti drugačija i posebno pravljena samo za Konu. Tu činjenicu možemo vidjeti i u mogućnosti odabira 1.6 T-GDI turbo benzinskog motora u kombinaciji sa 4WD pogonom na sve točkove, što prethodna dva nemaju nikako u ponudi. Udaljenost od tla je dobrih 18 cm što u kombinaciji sa 4WD pogonom na sve točkove čini ga poželjnim saputnikom za odlazak na izlete i kampovanja.

Lijepo se sjedi, nešto više pa je i preglednost dobra. Monotonost razbijaju detalji u boji karoserije poput ruba ventilacijskih otvora, rubova sjedišta te sigurnosnog pojasa, što odavno nismo vidjeli kod konkurencije. Tvrdih materijala i plastike u unutrašnjosti ima i vješto su sakriveni od pogleda i dodira vozača odnosno suvozača. U prvom planu je upravljač koji odlično leži u rukama te također nudi opciju grijanja u zimskim uslovima vožnje.

Mjerni instrumenti nisu prošli proces digitalizacije i za sada nam to odgovara. Iznad njih je pokretni Head-Up display koji projektuje korisne informacije za vozača ispred njega. Ekran infotainment sistema je u visini upravljača pa ne morate sretati pogled daleko sa ceste. Ekran je dijagonale 8'' i osjetlj je na dodir. Grafika prikaza je dobra, a mape nude odličnu i detaljnu mapu ulica, bar kada je naša zemlja u pitanju. Velika pohvala ide za odabir Krell audio sistema. Za one koji ne znaju, Krell je premium proizvođač audio komponenti sa sjedištem u SAD-u. U autoindustriji je trenutno zastupljen u najopremljenijim modelima Hyundai-a, Kia-e i Acure (premium marke Honde za tržište SAD-a). Konkretno za testni model Kone, reprodukcija audio sadržaja je odlična. Maksimalna izlazna snaga je 400W i mislimo da mu trenutno nema ravnog u segmentu gdje pripada. Ljubitelji gadget-a također imaju mogućnost bežičnog punjenja pametnih uređaja u kabini.

Hyundai Kona ima najveći međuosovinski razmak u klasi, cca. 260cm. Shodno tome za očekivati je najveći prostor u kabini, ali nije tako. Prostora ima, ima i na zadnjoj klupi gdje se ugodno mogu smjestiti dvije osobe visine 180cm. Očekivali smo koji cm prostora za noge ili koji litar zapremine prtljažnika koja u osnovi broji 361 litar. Isti je modularan, pa ispod tvrde osnovice nudi dodatni prostor za sitnice.

Kako se vozi nova Kona?? Ispod poklopca motora je dobro poznati Kappa 1.0 T-GDI turbo benzinski motor sa tri klipa maksimalne snage 120KS i 172Nm obrtnog momenta dostupnog 1.500-4.000. o/min. U kabini se skoro i ne osjeti njegov zvuk i izolacija samog je odlična. Na otvorenoj cesti se ugodno može razgovarati pri brzinama od 160 km/h. Ubrzanja nisu spektakularna. Fabrika kaže da do 100 km/h stiže u vremenu od 12 sekundi dok to u stvarnosti izgleda dosta dosta brže. Danak tome je masa automobila od 1.233 kg. Prosjek potrošnje na testu je iznosio 7,2 l/100 km dok je taj podatak u katalogu za 2 litra manji. Nije puno, pa samim tim ne vidimo ni potrebu za nekim dizelašem u ponudi!

Obzirom da spada u kompaktnu klasu Crossovera te da ima 18'' aluminijske felge sa niskoprofilnim pneumaticima, lijepo leži u zavojima iako nezad ima torzioni tip šipke između točkova. Slavni Multi-Link je rezervisan za top model u ponudi pokretan 1,6 T-GDI motorom i 4WD pogonom na sve točkove te možemo pretpostaviti da je zadovoljstvo vožnje za stepenicu više.

Cijena testiranog modela je za segment u kojem pripada dosta velika. Također treba napomenuti da se ovdje radi o maksimalno opremljenom modelu pa se krajnja cijena penje na 51.690 KM. Dobro je znati da cijena osnovnog modela starta od 36.990 KM, pa ga krojite prema vlastitim željama. Šta može ponuditi konkurencija (približno):

  • Citroen C3 1.2 Shine PureTech 110KS, cijena: 46.309 KM,
  • Opel Crossland X 1,2 Turbo Innovation 130KS, cijena: 44.861 KM,
  • Audi Q2 Design 35 TDI, cijena: 65.887 KM,
  • Škoda Karoq Scout 2,0 TDI 110KS, cijena: 63.573 KM,
  • VW T-Roc 1,5 TSI 150KS, cijena: 53.636 KM,

Tekući cjenovnik Hyundai Kone, za Download klik OVDJE.

Hyundai Kona je na EuroNCAP testovima sigurnosti ostvarila 5 zvjezdica za sigurnost. Najugroženiji su bili pješaci sa 62% osvojenih bodova za zaštitu. Hyundai za sve svoje modele nudi 5 godina garanciju ili 100.000 pređenih kilometara.

Zaključak
Prema onome što smo vidjeli do sada jasno je da je Kona osmišljena da napravi BUM u segmentu u kojem pripada. Naravno da nije najjeftinija alternativa i ne treba da bude. Tu imamo 'umorne' francuze, a Kona je namijenjena za ljude koji žele da se istaknu u masi i kojima je Premium segment 'preskup'. Ipak, sa druge strane žele da imaju Crossover koji plijeni poglede te nudi brdo opreme i vrhunski audio sistem.

Ostale fotografije: