0
0
0
s2sdefault

Renault je osvježio model Kadjar koji je predstavljen 2015. godine u Ženevi te konkurenciji poslao jasnu poruku kako ne odustaje od svog dijela kolača...

Cjenovnik i tehnički podaci, klik OVDJE.

Nakon pomnog ispitivanja tržišta i pozitivne reakcije na prethodnika, Renault nije sjedio skrštenih ruku te je odlučio da još više poboljša svog Kadjara. Krenulo se naravno od samog dizajna gdje su promjene minimalne, tek toliko da model bude u koraku sa konkurencijom. Očekivali smo više, bar neku poveznicu sa trenutnim dizajnerskim rješenjima koja krase modele Megana, Talismana, novog Clia i sl. Konkretno mislimo na prednji kraj automobila ...

Gledajući osvježenog Kadjara, u prvi plan svakako da upada hromirana maska hladnjaka te LED prednje svjetlosne grupe. Tačnije, sva svjetla na automobilu su urađena u LED tehnici i da se mi pitamo, bar prednja svjetla bi bila obavezna tokom svake kupovine.

Kada je Kadjar u pitanju serijski se dobiju tek u trećem paketu opreme BOSE, dok se u prethodnom limitedu mogu dobiti za doplatu od 700 KM u kompletu sa svjetlima za maglu u identičnog tehnici. Rekli bi, više nego korektna ponuda gledajući na konkurenciju.

Dimenzije Kadjara su ostale ne promijenjene. Zadržao je gabarite te zavidnu prostranost u klasi. Testirani model je također naslonjen na modularnu CMF-CD platformu kao prethodnik i novi Qashqai. Zbog toga dijele mnogo toga, a jedna od najvećih novosti su svakako novi turbo benzinski motori.

U unutrašnjosti imamo nove materijale. Dok su se neki mediji žalili da su na prethodniku postojali „cvrčci“ u unutrašnjosti, ovdje ... nismo osjetili ama baš ništa. Čak šta više, zadivila nas je zvučna izolacija kabine te slobodno možemo reći kako su posao uradili kako treba. Pri 130-140 km/h možete ugodno pričati u unutrašnjosti dok se buka vjetra skoro i ne osjeti. Lijepo!!


Oduševila su nas prednja sjedišta koja imaju izražene bočne oslonce, podnicu koja se produžuje te može pružiti dodatni oslonac za noge, što svakako vožnju čini ugodnijom. Ispred Vas su klasični Renault digitalni instrumenti dok je infotainment sistem doživio redizajn. Novi je R-Link2 operativni sistem te ekran nešto veće dijagonale. Audio podršku pruža slavni BOSE, a reprodukcija audio sadržaja je na jako zavidnom nivou.

Upotreba tvrde plastike je smanjena te je možete pronaći na mjestima koja se tako često ne dodiruju rukama. Cijela prednja armaturna ploča je prekrivena mekanom gumom dok je dio iznad digitalnih mjernih istrumenata urađen tako kao da djeluje da je presvučen kožom. Monotoniju razbijaju sivi umeci koji nalikuju na hrom te okrugli prekidači klimatizacije. Zaista je lijepo vidjeti fizičke tipke tako da se u vožnji podešavanje klime može uraditi bez skretanja pogleda sa ceste.

Mjesta na sjedištima ima na pretek, posebno na zadnjoj klupi gdje se mogu ugodno smjestiti tri odrasle osobe visine 180cm. Prostora za koljena isto tako ne manjka, a dobili smo pohvale i od osoba čija visina broji nešto preko 2 metra. Za njih su prednja sjedišta idealna, dok zadnja klupa više nego zadovoljava sve potrebe normalnog čovjeka.

Mjesta za odlaganje sitnica ima na pretek. Posebno se tu ističe duboki pretinac smješten ispod centralnog odmorišta za ruke na prednjem dijelu sjedišta. Prtljažnik je također ogroman. Dolazi u dva nivoa, a njegova zapremina iznosi 472 litra. Nivo ispod je nešto manje visine te u njega možemo smjestiti određene sitnice i zaštiti ih od neželjenih pogleda. Također, modularno dno se može preklapati u dva dijela po sredini, a može služiti i kao graničnik za stvari.

Testirani model je bio opremljen novim 1,3 litarskim TCe turbo benzinskim motorom koji je razvijan u saradnji sa Daimlerom te dolazi u snagama od 140 i 160 KS. Također se ugrađuje u ostale modele u ponudi, novi Qashqai te Daciu Duster gdje je snaga prigušena na 130 odnosno 150 KS. Krasi ga obrtni moment od 260 Nm prisutan pri niskih 1.600 o/min. tako da se može reći kako je motor poprilično 'elastičan'.

Uparen je sa šestostepenim ručnim mjenjačem čiji je hod ručice nešto veći od uobičajnog, a snaga na podlogu ide preko prednje osovine. Postoji verzija sa 4WD pogonom na sve točkove, ali samo u kombinaciji sa novim 1,7 litarski dCi motorom maksimalne snage 150 KS. Ne vidimo razlog da se isti pogon ne ponudi u kombinaciji sa benzinskim jedinicama, al' to ćemo prepustiti menađmentu ovog francuskog proizvođača.

Poslije sedmodnevnog korištenja došli smo do brojnike od prosječnih 7,1 l/100 km. Uzimajući u obzir gabarite vozila, njegovu namjenu, 19'' aluminijski točkovi te masu od 1.442 kg može se reći kako je rezultat više nego dobar. Za ovaj period probali smo ga u skoro svim mogućim uslovima te ne vidimo niti jedan poseban razlog za odabir dizelske jedinice (1,5 dCi 115KS) koja je sa identičnim paketom opreme skuplja za 3.600 KM...!?

Za upravljačem se osjeća povišen klirens te blago naginjanje karoserije u zadvojima. Motor je tih i uglađen, a odgovorit će na svaki zahtjev papučice gasa više nego dobro. U kombinaciji sa veoma dobrim sjedištima i nešto duža putovanja neće predstavljati problem. Voljeli bi probati jaču benzinsku varijantu da vidimo da je razlika u snazi toliko primjetna i kolike su oscilacije u potrošnji goriva. Mišljenja smo da je ovaj motor pun pogodak za osvježenu generaciju Kadjara.

EuroNCAP je potvrdio maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost, a podaci i video su ispod:


Cijena testiranog modela sa BOSE paketom opreme i 1,3 TCe motorom snage 140 KS sa opcijama Metalik boje 1.400 KS i sistema aktivnog kočenja u slučaju nužde 700 KM, iznosi 49.900 KM. Treba napomenuti da najpovoljniji Kadjar košta 38.000 KM i dolazi u kombinaciji sa istim motorom i slabijim LIFE paketom opreme. Najskuplji je BLACK EDITION sa 1.7 dCi motorom snage 150 KS i 4WD pogonom na sve točkove sa cijenom od 62.400 KM. Dakle za svakoga ponešto. Uz atraktivne pakete opreme vjerujemo da sebi možete složiti Kadjara po ukusu, a da cijena drastično ne odstupa.

Sve u svemu, gledamo jedan kompletan SUV koji je cjenovno jako dobro pozicioniran u odnosu na konkurenciju. Kada gledamo prethodnika, najviše promjena je zapravo ispod lima. O samoj motorizaciji imamo riječi hvale te smo mišljenja kako su njihovi 1,4 TCe turbo benzinski motori jedni od najboljih na tržištu. Uz jako dobre performanse potrošnja goriva ostaje debelo ispod 10 litara na 100 pređenih kilometara. Servisi intervali za jedan ovakav automobil su 30.000 km ili godina dana pa šta prije nastupi.

Ostale fotografije: