0
0
0
s2sdefault

Mazda polako ali sigurno popunjava rupe u sve popularnijem SUV segmentu. Posljednji u nizu noviteta koji smo imali na testu je model CX-30, koji se ugurao tačno između modela CX-3 i CX-5.

Kome je model CX-5 prevelik, došao je na svoje. Testirani CX-30 se nalosnio na platformu već postojećeg modela Mazda3 te shodno tome nasljedio sve tehnologije i uveo nove. Uz ovaj model dostupan je potpuno novi SKYACTIVE-X benzinski atmosferski Mild Hybrid-ni motor nove generacije gdje se za paljenje smjese goriva koristi kompresija kao kod dizel motora. Prisutne su i svječice, ali tek kao dopunsko rješenje ukoliko povećana kompresija ne bude dovoljna za zapaljenje smjese (recimo u zimskim uslovima, prvo paljenje...). Mazdini inžinjeri su uspjeli u onome što ostatak svijeta ne, stvoriti komercijalni motor za široke mase koji za paljenje smjese koristi kompresiju umjesto svječica kao kod standardnih SUS motora. Rezultat toga je do 30% manja potrošnja goriva, odnosno proporcionalno tome bolje iskorištenje goriva.

U ponudi motora nalaze se dva benzinska G122 i novi G181 SKYACTVE-X te jedan dizel agregat. Odlično zvuči podatak da je svaki motor moguće upariti sa šestostepenim ručnim odnosno novorazvijenim 6-stepenim automatskim mjenjačem čija se snaga na podlogu može standardno prenositi na prednju odnosno opcijski na obje osovine. Dakle, svako sebi može složiti idealno opremljen model.

Mazda je prepoznatljiva po svom odličnom KODO dizajnerskom jeziku koji krasi svaki model u ponudi. Svaki model je prepoznatljiv kao zaseban, prepoznatljiv, ne preslikavajući dijelove koji su proslavili prethodnike. Hrabar, ali i veoma opasan potez. Sa druge strane, Mazda je odlično prihvaćena od strane kupaca i prolaznika. Apsolutno je nemoguće da je ne primjetite na cesti, posebno ako je karoserija ofarbana u troslojnu crvenu boju.

Naprijed je nastup dosta agresivan i liči na model Mazda3, dok nazad na najmanji SUV u ponudi CX-3 u nešto većem izdanju. Obzirom da je platforma i tehnologije preuzete sa modela Mazda3, kraći je od tog modela za cca 7cm, dok je ponuda prostora čini se „veća“. Pogotovo je to primjetno na zadnjoj klupi. Zahvaljujući nešto visočijoj liniji krova narasla je zapremina prtljažnika na veoma dobrih 430 litara (Mazda3 351 litar).

Za samu unutrašnjost važi sve što smo rekli i za model Mazda3. Odlična ergonomija, kožne presvlake na svakom mogućem mjestu te minimalizam koji je prikazan kroz neke tehničke i mehaničke delikatese. Nema tu mnoštva ekrana kao kod konkurencije. Imaju dva, prvi se nalazi ispred Vas koji imitira analogne mjerne instrumente u sredini i to dosta vjerno. Drugi se nalazi na sredini prednje armaturne ploče. Blago je zakrenut prema vozaču i nije osjetljiv na dodir, već se multimedijom upravlja preko dva kružna prekidača smještenih na centralnom odmorištu za ruku.

Manji je zadužen za audio sadržaje, podešavanje glasnoće, odabir pjesama i sl., a veći za korištenje Infotainment sistema. Zahtjeva određeno navikavanje, a kasnije korištenje predstavlja odmor tokom vožnje jer ne morate skretati pogled sa ceste da biste nešto podesili na ekranu. Koliko vidimo, Mazda se veoma dobro odupire današnjim trendovima ekranizacije unutrašnjosti automobila koji mijenjaju što je više mogućih mehaničkih tipkica.

Sjedišta naprijed i nazad su presvučena kožom te je vožnja u ovom automobilu veoma ugodna. Grijana su i podešavaju se elektronski. Jedinu zamjerku bi poslali podnici koju nije moguće produžiti što će zamjeriti vozač i suvozač čija je visina 180 cm i više. Položaj za upravljačem i mjenjačem je zaista odličan odličan.

Određen Off-Road 'osjećaj' dobijamo zbog povišenog automobila pa je i sama preglednost odlična. Zbog povišene linije krova, nazad imamo nešto više prostora gdje se mogu ugodno smjestiti tri osobe prosječne visine 180 cm. Staklene površine su nešto veće pa je osjećaj klaustofobije dosta manji nego kod modela Mazda3. Smeta nam što nemamo priključke za USB i punjenje pametnih telefona na zadnjoj klupi!?

Šta reći o samom motoru? Isti je kao kod modela Mazda3. Nećemo previše trošiti riječi i pisati isto. Treba spomenuti da se 2.0 atmosferski „Mild Hybrid“ benzinski motor sa karoserijom nosio više nego dobro. Brojke na papiru kažu kako će te do 100 km/h stići u vremenu ispod 11 sekundi dok maksimalna brzina iznosi nešto manje od 200 km/h. Sam povišen centar gravitacije, dobra preglednost te ergonomski odlično uređena unutrašnjost naprosto Vas tjeraju da uživate u svakom kilometru. Ko voli da pretjeruje podršku će mu pružati G-Vectoring sistem koji u svakom momentu na pogonske točkove šalje količinu snage za odličnu trakciju. Zahvaljujući skoro pa idealnoj raspodjeli mase između dvije osobine i G-Vectoringu, lako će te steći dojam da je CX-30 jedan od najzabavnijih manjih SUV-a na tržištu.

Također, tu je sistem deaktivacije cilindara koji isključuje par cilindara kada maksimalna snaga motora nije potrebna. Npr., kada krstarite brzinom 70..80 ... km/h. U tom trenutku potrošnja goriva iznosi ispod 3 litra... Na testu smo u gradu prosječno trošili oko 7 litara goriva na 100 pređenih kilometara dok na otvorenoj cesti ta brojka spada na vrijednost ispod 6 l/100 km. Sve u svemu, odlični rezultati za jedan benzinski motor. Garancija za sva Mazda vozila iznosi 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara pa šta prije nastupi. Garancija na prohrđavanje je 12. godina.

Koliko košta održavanje jednog ovakvog modela za prvih 100.000 km? Za detalje klik OVDJE...

Cijena testiranog modela iznosi 56.900 KM. Na prvu se čini dosta novca, ali ako pogledamo šta sve nudi testirani model jasno je da se radi o najopremljenijem (sa još dodataka sa doplatne opreme...) modelu u kombinaciji sa ručnim mjenjačem i prednjim pogonom. Konkurencija bi pak u tom slučaju bila znatno znatno skuplja. Recimo da najjeftinija verzija  košta 43.780 KM. Već u početnom paketu se dobiju delikatese poput "Head Up" Display-a, FULL LED svjetla naprijed i nazad, pomoć pri kretanju na uzbrdici, G-Vectoring Plus, Smart City Brake Support - automatska kočnica u slučaju opasnosti, prepoznaje i pješake, Senzori za kišu i svjetla, Mazda aktivni radarski tempomat i još dosta toga. Ovdje jasno vidimo da konkurencija nema odgovora na ovakvu ponudu iz Mazde. 

Mazdi kapa do poda!