0
0
0
s2sdefault

Peta generacija novog Renault Clia je stigla u našu redakciju, a u narednom tekstu pokušat ćemo se dotaći njegovih vrlina ili možda stvari koje su nam zasmetale...

Za početak, dobio je novu modularnu CMF-B platformu koju dijeli sa sestrinskim modelima Renault Captur te Nissan Juke. Kada su dimenzije u pitanju, kraći je, niži i širi od prethodnika. Sa vana se čini da je Clio dosta narastao, a isto se može reći i u unutrašnjosti.

I dalje je to prepoznatljiv proizvod kao Renault-ov. Prednji kraj nalikuje kao evolucija dizajna većeg brata Megana. Nama se sviđa, pogotovo ako znamo da FULL LED svjetla sada dolaze u svim paketima opreme kao dio serijske opreme naprijed i nazad. Nazad su opet naglašeni mišićavi blatobrani, pa čitava silueta djeluje nabrijano i moderno. Gledajući trenutnu generaciju VW Pola, neki mogu lako zaključiti da je isti „stariji“ bar tri godine od novog Clia. To će cijeniti budući kupci, a prolaznicima je isti melem za oči. Jer zaista, teško da postoji trenutno atraktivniji automobil B segmenta sa kojim ga možete uporediti.

Testirani model je bio opremljen bogatim „Edition One“ paketom opreme koji u boravak u unutrašnjosti podiže na jednu novu razinu u segmentu kojem pripada. Tvrde te na oko 'jeftine' materijale ovdje možete zaboraviti. Renault se baš potrudio, pa osim milimetarski preciznih spojeva većina toga je presvučena mekanim materijalima da dodir. Iste pak nećete dobiti u početnom „ZEN“ paketu opreme, ali već od sljedećeg „INTENS“ možete računati na delikatese poput automatskog klima uređaja, senzore za kišu i automatsko uključivanje svjetala, Renault kartica „slobodne ruke“, kožni upravljač i ručica mjenjača, mekane obloge vrata i prednje armaturne ploče, automatsko uključivanje i isključivanje dugih svjetala, 7'' ekrani ispred Vas i multimedije te dosta toga. Dakle, Renault ne škrtari već i srednje opremljen Clio donosi dosta toga za Vas. Stoga, ako Vas pak u početku iznenadi cijena automobila, preporučujemo da pročitate detaljnije pakete opreme i pogledate šta sve dobijate uz njega jer to konkurencija masno naplaćuje.

Nanovo je dizajnirana unutrašnjost i pored smanjene dužine automobila donosi više komfora i bolju preglednost. Prednja sjedala su preuzeta od modela Megane pa stepen udobnosti istih teško će te pronaći kod konkurenata. Položaj za upravljačem je zaista odličan. Pored ergonomski profiliranog upravljača, ručica mjenjača je nešto više izdignuta u odnosu na prethodnika i možemo reći da je ista pun pogodak. Uz dobro proračunat hod ručice mjenjača zaista smo uživali u izmjenama stepena prenosa. Tek se zamišljamo u profilisanim Recaro sjedištima (ako budu...) i RS modelu ... testirali smo prethodnika, a iskustva možete pronaći klikom OVDJE. Volimo okrugle mehaničke tipke za kontrolu klimatizacije. Konačno, ne morate listati kroz more menija na ekranu da bi došli u onaj namjenjen za podešavanje klimatizacije...

Masivna prednja sjedišta oduzet će koji cm prostora na zadnjoj klupi, no opet ima dovoljno da koljenima ne dirate prednja sjedišta ako naprijed sjedi osoba visine 180cm. Na zadnjoj klupi nedostaje podrška za USB utore i punjenje pametnih uređaja, a dovoljna je prevoz dvije odrasle osobe i jedno dijete. Iako manji, koliko je zaista pametno iskorišten prostor govori podatak da je kod benzinskih modela zapremina prtljažnika sa svojih 391 litar za 11 više od recimo VW Golfa 7 generacije. Dizelski model nudi 20-ak litara manju zapreminu zbog dodatnog rezervoara za AdBlue tekučinu koji je smješten u prostoru između zadnje klupe i prtljažnika. Opet, impresivan podatak i ovo je trenutno rekorder klase!!

Osvrnut ćemo se malo na novi infotainment sistem posljednje generacije. Kod najbogatije opremljenog modela ekran dolazi sa najvećom dijagonalom od 9,3''. Grafički detalji i sam dizajn mogu poslužiti kao primjer konkurenciji. Ono što nam se ovdje nije svidjelo je to što sam sistem i njegovo korištenje nisu fluidni. Uvijek nešto zapinje ili ekran ima svoju reakciju tek poslije sekundu, sekundu i pol od vašeg pokreta prsta. Zna smetati na početku, a kasnije se jednostavno naviknete. Ako se kojim slučajem možete hvaliti svojim automobilom, ljubiteljima tehnike zaobiđite delikatese koje nudi novi Clio i njegov infotainment sistem.

Clio u novom modelu po prvi put nudi opciju biranja boja osvjetljenja kontura unutrašnjosti. Najdominantnija je ona kraj samog mjenjača, dok su rukohvati na vratima diskretno osvjetljeni kako bi ih u mraku lakše pronašli. Personalizirati možete i ostale sisteme u automobilu poput asistenta automatske kočnice, upravljanje unutrašnjih i vanjskih osvjetljanja, prikaz mjernih instrumenata, podešavanje tvrdoće upravljača i sl. Treba li spomenuti da je reprodukcija audio sadržaja sa potpisom BOSE-a izvrsna !? Dakle, za svakoga ponešto...

Iako smo pod poklopcem motora priželjkivali najnovije turbo benzinske motore. Svoje mjesto u testiranom modelu je zauzeo najsnažniji dizelaš zapremine 1,5 litara koji u svojoj posljednjoj generaciji dolazi u dvije snage i to, prvi sa 85 i najsnažniji sa 115 KS. Da nismo prethodno pročitali u uvodnom emailu koji nam se automobil stavlja na raspolaganje za test, vjerujte da je teško otkriti po zvuku motora o kojem je riječ. Njihov rad je zaista uglađen, a zvučna izolacija kabine je takva da se iste ne bi postidjeli niti konkurenti veće klase. Prst gore još jednom za Renault!!

Performanse na papiru ne obećavaju nešto spektakularno, ali novi Clio (u standardnoj konfiguraciji...) nije ni namijenjen za utrkivanje iz mjesta mirovanja. Tu će prostor popuniti sportaš iz Renault Sport odjela, a on zna kako biti najbolji u klasi. Ono što je nas zanimalo je kako se zapravo novi Clio snalazi u gradu i otvorenoj cesti. Zahvaljujući brojnim senzorima, naprednim sistemima aktivne sigurnosti koji prepoznaju pješake na cesti, kamerama u 360 stepeni sa prikazom na velikom ekranu, laganom upravljaču u režimu rada „Comfort“ te malom krugu okretanja, novi je Clio kao stvoren za urbane sredine. Nisu mu strani izleti na magistralne ceste i auto puteve. Nije puno 'žedan' pa će te tako na autoputu pri brzini od 130 km/h trošiti svega oko 4 litre na 100 pređenih kilometara. Potrošnja u gradu rijetko će kada preći brojku od 5 litara, a prosjek na magistralnim cestama varira od 3 do 4 l/100 km.

Na prestižnom Euro-NCAP testu sigurnost novi Clio je očekivano osvojio maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost. Kako je to sve izgledalo na testovima pogledajte ispod...

Testirani model je bio nakrcan opremom i pogonjen najjačim dizelašem. Zbog svega navedenog cijena testiranog primjerka iznosi ravno 40.000 KM. Početni model starta od 23.700 KM koji je opremljen 1.0 atmosferskim benzincem maksimalne snage 75 KS i opremom ZEN. Za detaljan cjenovnik klik OVDJE i vodi Vas direktno na stranicu ovlaštenog Renault distributera u BiH Guma-M.

Podaci o vozilu:

 

Novi Renault CLIO

   

EDITION ONE Blue dCi 115

35.700 KM

   

Opcije

 

Paket CITY MULTISENSE (2)
- Sistem za pomoć pri parkiranju360° + kamera za vožnju unatrag
- Kamera 360°
- Sistem za nadzor mrtvog kuta
- Sistem Multi-Sense®

1.500 KM

Paket ZIMA (4)(5)
- Grijanje upravljača
- Prednja grijana sjedala

700 KM

Paket BOSE
- Multimedijski sustav s ugrađenim dodirnim ekranom veličine 9,3", navigaciju, MP3, Bluetooth,AUX, USB, DAB, funkciju povezivosti s aplikacijama Android Auto™ i Apple CarPlay i sustavom 9 zvučnika s pojačalom BOSE®

800 KM

Metalik boja - posebna

1.100 KM

Bežično punjenje mobilnog uređaja

200 KM

Cijena testnog vozila

40.000 KM

Ostale fotografije: