0
0
0
s2sdefault

Jedan od posljednjih modela porodice Ceed je XCeed. Crossover sa SUV korijenima spreman je da konkurenciji pomrsi račune. Krenimo redom...

Sa mlađim bratom Ceed dijeli istu K2 platofrmu pa zbog toga možemo zaboraviti na 4WD (čitaj, na sve točkove...) pogon. Dimenzije su blago uvećane pa je novi XCeed znatno komotniji od preostale braće.

Dizajnerski se jasno razlikuje od ostatka game. Robusnost je u prvom planu. Visina automobila od podloge je povećana za 42mm, dužina automobila za 85mm a blatobrani su dodatno zaštićeni plastikama, kao da žele naglasiti njegov SUV karakter. Izgledom je nesumljivo jedan od najljepših modela u ponudi. Kao stvoren je za male avanture van asfalta...

Nove modele, posebno ProCeed, poistovjećuju kao „korejski Porsche“ ili „korejska Panamera“. Naravno, nema ništa loše u tome, čak šta više prija... Model XCeed u posljednje vrijeme najviše povezuju sa pojmom „korejski Macan“, pa dobro, u nekom blažem pitomijem obliku.

Kada posmatramo model sa vana i unutra, jasno je da se Kia dobrano potrudila da napravi ozbiljan proizvod. Sam osjećaj kada zatvorite vrata automobila, jasno vuče na „premium njemački trojac“. Kako i nebi kada je pola upravljačke strukture preuzeto iz BMW-a, Audi-ja i ostalih.

Zahvaljujući nešto većim dimenzijama porastao je komfor u samoj kabini. Završna obrada i sama ergonomija kod novih Kia modela na zaista zavidnom nivou. Teško da im se može šta prigovoriti ako pogledate kako je sjediti u Škodi Rapid, Scali i sl.

Prednja armaturna ploča je blago redizajnirana u odnosu na model Ceed. Najviše promjena je na centralnom dijelu gdje je narastao ekran infotainment sistema. Iako je srednji paket opreme, nažalost ovdje nemamo dostupan navigacioni uređaj niti aktivni tempomat koji je rezervisan za modele opremljene automatskim mjenjačem. Mjesta ima dovoljno za četiri odrasla putnika i sjedi se nešto komfornije u odnosu na model Ceed. Povećanjem dimenzija profitirao je i sam prtljažnik na 426 litara. Nije najveći u klasi ali nemamo mu ni šta zamjeriti ako ćemo stvari posmatrati objektivno.

Testirani model je bio opremljen dobro poznatim 1.0 T-GDI turbo benzinskim motorom sa tri cilindra koji je bio prisutan i kod prethodnika na zalasku karijere. Maksimalna snaga mu je 120 KS dok obrtni moment iznosi 'mršavih' 172 Nm i dostupan je u režimu rada 1.500 – 4.000 o/min. Odlično se snalazi u gradu. Iako je zimski period, prosječna potrošnja goriva je rijetko kad prelazila 8,5 l/100 km. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,9 sekundi dok je maksimalna brzina prema kataloškim podacima 184 km/h.

Vožnja po otvorenim cestama je sasvim ok. Nije za lijeve trake, ali će te stići na svoje odredište održavajući brzinske prosjeke bez veće patnje. Sjedišta su udobna kao i kod modela Ceed, a ovjes je još 'mekše' podešen zbog same visine vozila. Naginjanje karoserije u krivinama je i dalje neznatno što pridonosi udobnosti.

Iako je sama zvučna izolacija kabine odlična, vožnja iznad 120 ili 130 km/h nije baš preporučljiva. Prvi razlog je potrošnja goriva jer pri 120 km/h prosjek potrošnje pada na 7,5 l/100 km. Slika ispod, a pogledajte i kazaljku radilice motora, popela se na pristojnih 3.000 o/min. Nije sporno da automobil može potegnuti i preko 180 km/h, ali se najbolje snalazi u navedenim vrijednostima. Za osobe koje puno putuju mi bi ipak odabrali jaču 1.4 T-GDI pogonsku jedinicu sa kojim je XCeed mnogo uzbudljiviji dok potrošnja sigurno neće biti veća.

Cijena testiranog modela sa srednjim paketom opreme iznosi 38.990 KM što predstavlja dobro odmjerenu cijenu u odnosu na konkurenciju. Treba naglasiti da početna cijena starta od 34.990 KM dok najopremljeniji model stoji 51.490 KM koji je opremljen 1,6 litarskim dizel motorom snage 136 KS i automatskim 7 stupanjskim mjenjačem sa duplim kvačilom. Garancija za sva Kia vozila je i dalje 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara dok je kilometraža u prve tri godine neograničena.

Šta konkurencija može ponuditi u ovom segmentu u približno opremljenim modelima?

  • Mazda CX-30 Skyactive Plus G122, cijena: 47.380 KM,
  • Ford Focus Active, cijena nedostupna na web stranici zastupnika,
  • VW T-Roc Style 1.0 TSI, cijena: 42.022 KM + doplata opreme,
  • Škoda Karoq 1.5 TSI, cijena: 52.737 KM.

Bez sumnje Kia je odlično pozicionirala svoj model. Ako pogledamo odličnu sedmogodišnju garanciju sa uključenih 150.000 pređenih kilometara, novi XCeed se izdvaja kao jedna od prvih kupovina ako gledamo segment kojem pripada i šta sve dobijemo za novac koji platimo.

Ostale fotografije: