0
0
0
s2sdefault

Imali smo prilike da se upoznamo sa posljednjom generacijom Suzuki Swifta koji se na tržištu nalazi već nekoliko godina...

Razlog zašto jedan ovakav automobil nije bio ranije na testu je jako slaba marketinška podrška ovlaštenog distributera za tržište BiH. Suzuki vremenom postaje sve popularniji pa ih svakim danom možemo vidjeti sve više na našim cestama. Omjer uloženo/dobijeno zasigurno je najbolji u klasi te teško možete pronaći alternativu... Idemo dalje

Sjetimo se još 90-tih godina kada je izašla njegova prva generacija. Dizajn su krasile nešto oštrije linije, a svi će ga pamtiti po njegovom temperamentu. Imao je cca. 900kg mase i čak 101 KS iz atmosferskog benzinskog motora zapremine 1,3 litra (oznake G13B) sa DOHC 16 ventilskom tehnologijom. Blok motora i glava su izrađeni u potpunosti od aluminijuma dok su klipovi od kovanog čelika.

Suzuki Swift GTi (1990.) 1.3

Takav motor u to vrijeme je uz Hondine perjanice predstavljao pravu delikatesu u klasi „hot hatch“ automobila. Potpuno novi model Swifta je nastojao zadržati svoj DNA, a da li je u potpunosti uspio pročitajte u nastavku...

Novi model Swifta prati bratske modele po svom dizajnu i tu puno ne odstupa od svoje filozofije. Ljubitelji prethodne legende će malo biti razočarani dizajnom koji je u trendu napustio oštre uglove. Sada je više zaobljen naprijed odnosno nazad te vješto krije prostranu unutrašnjost,  vjerovatno i najbolju u klasi. Ono što nam se posebno svidjelo je činjenica da je testirani model imao ukupnu masu od „samo“ 860kg što u današnje vrijeme znači mnogo jer se konkurencija muči kako da održi masu ispod 1t za segment mini gradskih automobila.

Ispod poklopca motora sada je novi 1,2 litarski DUALJET atmosferski benzinski motor maksimalne snage 90KS pri 6.000 o/min. Dok obrtni moment iznosi 120 Nm pri 4.400 o/min. Ubrizgavanje je „Multipoint“ indirektno u više tačaka tako da je naknadno idealan za ugradnju plina (ko ima potrebu za njim). Motor snagu prenosi preko CVT automatskog mjenjača i prednjeg pogona. Na početku, prije samog testa bili smo pomalo skeptični za sami mjenjač te kako će se ponašati u vožnji.

Iskreni da budemo, ručni mjenjač je bolja opcija ali ni CVT nije za odbaciti. Šta više, tjera Vas da uživate u vožnji uz natprosječno udobna sjedišta. Tipkice za izmjenu stepena prenosa iza upravljača nismo imali pa za bilo kakav ozbiljniji manevar na otvorenoj cesti poželjno je da na ručici mjenjača aktivirate opciju SPORT pritiskom na bočnu tipku „S“.


opcije rada automatskog CVT mjenjača te tipka "S" koja aktivira SPORT režim rada

U tom režimu rada okretaji radilice motora su u većem opsegu pa je i sam odziv na gas bolji. Ubrzanja su linearna, tipična za jedan CVT. Ne treba očekivati nikakvu eksploziju adrenalina što je i normalno. Treba pohvaliti odlično ležanje automobila na cesti zahvaljujući nešto nižem centru gravitacije te poprilično izbalansiranoj masi između osovina. Ko traži nešto više Suzuki sa modelom Swift stvarno ima šta da ponudi. Tu su još dva Boosterjet turbo benzinska motora zapremina 1,0 (112KS) i 1,4 litra (140 KS Sport model). Također, Swift možete odabrati i u Hybrid-noj formi. Radi se u tzv. Mikro-hibridnoj tehnologiji uz malu bateriju i elektro motor koji mijenja klasični starter.


Šta je i kako radi CVT mjenjač?

Kada je potrošnja goriva u pitanju, uzimajući u obzir rad klima uređaja i CVT automatskog mjenjača po gradu nismo prelazili broju od 6 l/100 km (kataloški podatak 5,6 l/100 km) dok se u mješovitoj vožnji prosječno zadovoljava sa 4,6 l/100 km (identičan kataloški podatak). Na autoputu do brzine od 120 km/h trenutna potršnja iznosi oko 7 l/100 km, u zavisnosti od konfiguracije terena, te mu nekako više prija gradsko okruženje.

Od sistema aktivne i pasivne sigurnosti ima mnoštvo toga, čak i više nego će biti potrebno jednom prosječnom korisniku uz veoma prihvatljivu cijenu koju ćemo navesti na kraju. Izdvojili bi automatski klima uređaj, aktivni tempomat sa funkcijom držanja razmaka između automobila, grijanje sjedišta, upozorenje za napuštanje saobraćajne trake, automatska svjetla i brisače, upozorenje i automatsko kočenje u slučaju mogućeg sudara itd. Itd.


aktivna i pasivna sigurnosna oprema

Mjesta u unutrašnjosti ima dovoljno za četiri odrasle osobe, a nazad se komotno mogu osjećati osobe visine preko 1.80 cm, bar dvije. Materijali koji vas okružuju su u većini slučajeva tvrda 'japanska' plastika. Prepoznatljiva po svom reljefu i trajnosti nakon dužeg vremena eksplotacije. Ništa drugačije niti bolje nećete pronaći u jednoj (narodski poznatoj i omiljenoj) Škodi Fabiji koja je čak skuplja opcija.

Ljubitelji multimedije mogu očekivati multimedijalni sistem sa ekranom osjetljivim na dodir. Mape BiH postoje kao i susjednih zemalja s tim što su one u Hrvatskoj i Srbiji npr napravljene u 3D izgledu pa sve u kompletu ljepše izgleda. Tu je neizostavna podrška za Apple CarPlay odnosno Android Auto. Reprodukcija audio sadržaja je na zavidnom nivou tako da mu se nema što prigovoriti.

Cijena testiranog modela sa posljednjim paketom opreme iznosi 26.000 KM i radi se o akcijskoj cijeni dok redovna ide do broja od 28.000 KM. Za ovu cijenu konkurencija jednostavno nema šta da ponudi te je omjer uloženo/dobijeno jednostavno u vrhu klase.

Za detaljan cjenovnik i pakete opreme klik OVDJE. Tehničke specifikacije klik OVDJE.

ostale fotografije: