Hyundai Kona više nije nešto novo ekstravagantno na tržištu gdje bi je pojedini gledali sa čuđenjem, divljenjem i sl.
Trenutno smo na testu imali njenu osvježenu verziju koja pokazuje da i dalje zna biti dopadljiva i zavodljiva na polju crossovera. Primat u samoj prodaji u ovom segmentu polako preuzima tržište SUV vozila gdje se trpa sve i svašta, pa čak i vozila koja nemaju 4WD/AWD pogon na sva četiri točka, što je van svake pameti. Šta možemo, idemo dalje...
Za model Kona se može reći da je poprilično uspješan model te je zbog toga Hyundai odlučio nastaviti sa njegovom prodajom uz minimalno zatezanje bora, kako bi bio dostojan protivnik sve rastućoj i modernoj konkurenciji.
Sa novim modelom Kona dolazi mnogo vizuelnih promjena, kako sa zadnje tako i prednje strane, dovoljno da vas zaintrigira svojom pojavom. Paleta motorizacije je zaista široka. Od benzinskih, dizelskih, hybrid-nih tu je i popuno električna Kona. Pet je novih boja kao dizajn aluminijskih felgi u veličinama 16,17 i 18 inči, pa će proces individualizacije poprimiti jedan novi karakter.
S prijeda nova su i atraktivnija svjetla u kombinaciji sa većom maskom hladnjaka koji je podijeljen u dva dijela. Sa zadnje strane, promijenjena je grafika svjetlosnih grupa i sam dizajn branika pa je uz te estetske promjene narastao u dužinu za 40mm. Ukupna dužina je 4205mm, širina 1800mm a međuosovinski razmak 2600mm.
Unutrašnjost sama po sebi ne donosi ništa (novo) spektakularno. Prepoznatljiva je Hyundai-eva veoma dobra završna obrada i ergonomija, a zasmetali su nam materijali tvrdi na dodir kojih u "Desire It" paketu opreme ima na svakom mogućem mjestu. Sivilo dominira, a očekivali smo nešto razigranije boje po ugledu na vanjštinu. Nešto skuplji paketi donose umetke od kože i dodatne boje koje će donekle ponuditi osjećaj „premium“ segmenta.
Mjesta u unutrašnjosti ima dovoljno naprijed, dok nazad, obzirom na dimenzije automobila i segment kojem pripada, mogu se smjestiti dvije odrasle osobe prosječne visine 170-180 cm. Sjedišta su dovoljno udobna i profilisana za nešto dužu vožnju. Nazad nedostaje USB ili 12V punjač koji svoje mjesto nije imao ni kod prethodnika. Očekivali smo da će ovo popraviti... Prtljažnik i dalje čuva prosjek klase sa zapreminom od 361 litar.
Ono što se nama posebno svidjelo na ovom automobilu je položaj za upravljačem i način na koji se vozi, te je isti vrlo direktan. Mislimo da u segmentu kojem pripada nismo vozili automobil čiji upravljač pruža više povratnih informacija. Svaka čast, a možda ima koji gen BMW-ovog "M" odjela pošto je njihov direktor uspješno prebačen u Hyundai/Kia grupaciju kako bi poboljšao njihova vozila.
Istina, motorizacija je skromna, baš kao kod prethodnog automobila kojeg smo vozili. U pitanju je 1.0 T-GDI turbo benzinac maksimalne snage 120 KS i obrtnog momenta od 172Nm, prisutan u rasponu 1.500-4.000 o/min. Zbog toga nemojte očekivati neke posebne performanse, pa i fabrika obećava ubrzanje do 100 km/h za 12 sekundi dok je prosjek potrošnje goriva na testu iznosio cca. 7 l/100 km.
Ipak, Kona sa ovim motorom i prednjim pogonom ispunit će većinu zahtjeva koju stavite pred nju. Da li se vozite gradom ili održavate brzinu na autoputu od 150-160 km/h, za nju neće predstavljati nikakav problem. Prosjek potrošnje na testu bio je 6,5 litara na 100 pređenih kilometara. Vožnja je podrazumjevala vožnju u gradu, magistralnim i planinskim cestama te autoput poštujući saobraćajne propise. Navedeni podatak odstupa od vrijednosti kataloga, ali i dalje prihvatljiv te se nameće pitanje upotrebe i kupovine dizelaša koji je osjetno skuplji. Za cijenu razlike u doplati dizelske verzije možete odabrati paket više opreme koji će svakako donijeti vašoj Koni više stila.
Obzirom da spada u crossover segment, udaljenost od tla je nekih 17cm, čemu će mu pozavidjeti i vlasnici kompaktnih SUV vozila. Izlet na blagi off-rad teren mu ne predstavlja problem, a naš testirani primjerak je bio opremljen pogon na samo prednju osovinu. Zbog toga nije preporučljivo ispitivati granice prohodnosti na van asfaltnim podlogama dok sebi ne izaberete mnogo sposobniji AWD pogon na sva četiri točka.
Redovna cijena testiranog modela je 42.990 KM, a sa akcijskim popustom isti možete dobiti za 39.990 KM. Cijena startnog modela sa akcijskim popustom iznosi 36.990 KM. Novot u ponudi je model opremljen 1.6 CRDi dizel motorom u kombinaciji sa "Mild Hybrid" tehnologijom, a njegova cijena sa akcijskim paketom iznosi 41.990 KM.
Na linku u produžetku možete pročitati na TEST prethodnika koji je imao nešto više opreme za ponuditi te uporedite razliku. Klik na LINK.
Zaključak: Kona je napravila ozbiljan korak kada je u pitanju modernizacija modela i njegov nastup na tržištu. Uz odlične marketing kampanje koje provodi Hyundai, prodajni rezultati sigurno neće izostati. Hyundai se potrudio pa je sada uz Konu dostupno mnogo opcija personalizacije, kako od paketa opreme tako i ponude motora sve do potpuno električne verzije.
Ostale fotografije: