Nedugo nakon, hajmo reći, standardnog modela Mazde CX-30 imali smo priliku isprobati najmoćniji i najskuplje opremljeni CX-30 sa potpuno novim Skyactive X186 benzinskim motorom.
Link za prethodni test gdje smo naveli sve njegove delikatese, klik OVDJE.
Mazda je sa modelom XC-30 X186 zaokružila ponudu kada je ovaj model u pitanju. Oznaka „X186“ otkriva da se pod poklopcem nalazi trenutno najjača pogonska jedinica koja se ogleda u vidu 2,0 litarskog Skyactive atmosferskog benzinskog koji ima maksimalnu snagu od 186 KS. Pored ove promjene ne donosi skoro pa ništa novo u odnosu na ostale modele u ponudi.
O samom izgledu smo sve rekli u našem prethodnom testu, link iznad, a sada ćemo se osvrnuti na opremljenost modela i konkretno novi motor. Obzirom da je CX-30 zagazio u SUV segment, sada to može i opravdati svojim adutima. Tu je AWD pogon na sva četiri točka, udaljenost od tla visine 17,5cm te obloge na karoseriji što ga u kombinaciji sa šestostepenim automatskim mjenjačem čini sposobnim za povremene Off-Road izlete. Kada kažemo povremene mislimo na to da ovaj automobil nije sposoban za teške Off-Road terene gdje caruju dobro poznata imena rasnih terenaca poput Range Rovera, Mercedesa G-Klase, Toyote Land Cruiser i sl. On se najbolje snalazi na asfaltnim podlogama i u određenim situacijama kada u zavisnosti od vremenskih uslova imamo potrebu za pogonom na sve točkove.
AWD pogon u ovom automobilu je u biti automatski kontrolisan pogon na sva četiri točka u izostatku centralno smještenog mehaničkog diferencijala ograničenog proklizavanja. U prevodu, automobil se prvenstveno vozi sa pogonom na prednjoj osovini kojoj asistira zadnja osovina u zavisnosti od potrebe te se zadnji pogon uključuje samo onda kada jedan od 27 senzora pokaže da je jedan od prednjih točkova proklizao. Sve se to odvija jako brzo, a mjerenja se vrše do 200 puta u sekundi za svaki točak. Posljednja generacija Mazdinog i-Active AWD pogona na sve točkove u obzir uzima i sljedeće parametre poput: ugla pod kojim se kreće automobil, valjske temperature, broja stepena prenosa, količine prenesenog obrtnog momenta na prednju osovinu, da li rade prednji brisači ili ne itd. A sve u cilju da se pogon prilagodi unaprijed definisanim situacijama i prije nego dođe potreba za njim. Model CX-5 ima dodatno Off-Road dugme za 'teške terene' čijim pritiskom se simulira stalni pogon na sve točkove što može pomoći u određenim situacijama. Video ispod...
video AWD sistema:
Kada se na ovo nadoveže G-Vectoring Control Plus (GVC+) sistem, onda prolasci kroz krivine predstavljaju zadovoljstvo. Šta u biti predstavlja G-Vectoring Control Plus (GVC+) sistem. To je sistem koji nadzire raspodjelu obrtnog momenta motora na pogonske točkove u zavisnosti od situacije u kojoj se nalazite. U slučaju kada prolazite kroz zavoje, većina obrtnog momenta ide na vanjske točkove tako da automobil ne ide preko nosa u tzv. „Understeer“. Evo i praktično značenje naziva te njihova primjena u auto industriji.
Ispod je objašnjeno kako u praksi i u teškim uslovima funkcioniše G-Vectoring sistem.
To naravno nije sve, kuriozitet predstavlja svakako najjači motor u ponudi. Identične je zapremine od 2,0 litra te raspolaže sa maksimalnih 186 KS. Nema turbo punjača niti mehaničkih kompresora, dakle atmosferski je motor. Maksimalnu snagu razvija pri 6.000 o/min., dok obrtni moment od 240 Nm pri 4.000 o/min. Većina momenta, 60-70% je dostupna već pri 2.000 o/min., što znatno olakšava kretanje i vožnju na niskim okretajima.
Nije niko čudoviše na cesti, već uzoran komaktan SUV koji Vas tjera da uživate u vožnji sa svim naprednim sistemima koji su na raspolaganju te unutrašnjosti koja je oplemenjena najfinijim materijalima koja može rame uz rame stati premium proizvođačima.
Mazda nije štedjela, ali ni cijena nije jeftina niti treba da bude ako u obzir uzmemo šta nam 'podvaljuje' konkurencija koja u prvi plan gura ekranizaciju unutrašnjosti, a ne ergonomiju i materijale gdje će te se osjećati još ugodnije. Mazda je i sa ovim modelom nastavila u tonu minimalizma, a tu su još i mehaničke kazaljke u kombinaciji sa projektovanim mjernim instrumentom identične infografike.
Većina elemenata koji vas okružuju je prošivena ugodnom kožom i mekanim materijalima. Tu su svoje mjesto našli ukrasna Pianno Black crna plastika te hromirane lajsne. Vozačeva pozicija je odlična, a preglednost povećana samim tim što je centar gravitacije (visina vozila) nešto odignut u odnosu na ostatak game koja ne spada u SUV segment.
Reprodukciju audio sadržaja Mazda je prepustila stručnjaku sa potpisom BOSE-a i moramo reći da za prosječnog korisnika rješenje je više nego dovoljno. Grafika na infotainment sistemu je možda najbolja u klasi, zajedno sa 4 kamere visoke rezolucije koji sliku projektuju u obliku 360C oko vozila, stvarajući dodatni osjećaj sigurnosti. Jedan od pomoćnih sistema je zaštita automobila prilikom izlaska iz parkinog mjesta unazad, gdje kamera odnosno senzori detektuju nadolazeći automobil ili pješaka kojeg u većini slučajeva ne vidite te automobil ima mogućnost osim upozorenja da samostalno koči do potpunog stajanja.
Treba li spominjati automatski regulaciju svjetala sa LED svjetlosnim snopovima u čijem sočivu ima preko 20 LED elemenata koji mogu pratiti položaj upravljača i pratiti zavoje te jasno izolirati objekat (automobil) koji je ispred Vas ili Vam ide u susret? Baš kao u prestižnim luksuznim automobilima... Recimo da će Vas razmaziti činjenica da ako ubacite u stepen prenosa za kretanje unazad, bočni retrovizori se neznatno spuste prema dole, tek toliko da imate bolji uvid da nešto nećete zakačiti. Mada sve jasno vidite na slici infotainment sistema i slike sa 4 kamere koje vas okružuju. Memorija podešavanja sjedišta prati podešavanje i položaj retrovizora i Head-Up sistema koji ima najuvjerljiviju grafiku u klasi.
Na kraju smo došli i do cijene, a ona za ovako opremljen automobil, bukvalno sve sa spiska opreme, najjači motor, automatski mjenjač, pogon na sve točkove ... iznosi 71.340 KM. Nije mal iznos novca, a ni kod konkurencije nećete ništa bolje proći ako navedete sve stavke koje posjeduje Mazda. Možda još bolje zvuči podatak da početni model sa svojih 44.380 KM dobija popriličan spisak opreme u standardu što je opet daleko ispred konkurencije. Onda donekle ovakvu cijenu možemo smatrati opravdanom.