0
0
0
s2sdefault

Grad Sarajevo je bio domaćin promocije osvježene verzije KIA Sportage (2019.)...

Svečanost je upriličena u novootvorenom hotelu Malak Regency. Nakon uvoda i detaljnog osvrta na sve novitete koje nam donosi, imali smo priliku sjesti za upravljač jednog od dva testna modela. Osvježeni model Sportagea nosi 64% ukupne prodaje KIA-e u 2018. godini i za njih je ovo jedan od najvažnijih modela. Također, isto mišljenje važi i za domaće tržište BiH.

Blago dotjerani Sportage donosi niz promjena sa Vana pa krenimo redom. Naprijed, nove su svjetlosne baterije, maska hladnjaka te prednji branik sa novim otvorima za zrak koji nisu tu samo zbog estetike. Nazad, također novi dizajn svjetlosnih grupa i zadnji branik koji su GT verziji donosi novi difuzor zraka te dva ovalna ispušna završetka za benzinsku odnosno dizel verziju.

Pod poklopcem motora imamo novi 1,6 litarski CRDi dizelaš koji dolazi u dvije verzije sa 115 i 136 KS. Posljednji smo dobili na TEST, a detaljnije o njemu ćemo nakon ovog članka. Maksimalni obrtni moment od 320 Nm prisutan je u rasponu 2.000 - 2.250 o/min. Novi motor umjesto lanca sada koristi 'ponovo' zubčasti remen koji donosi tiši rad, ali i nešto kraće servisne intervale. Oduševio nas je rad motora koji je dosta tih, te zvučna izolacija kabine koja vožnju ovog automobila diže na jedan potpuno novi nivo. Proizvođač kaže da ćete sa ovim motorom do 100 km/h ubrzati za 11,2 sekunde dok je maksimalna brzina 180 km/h. Pored njega u ponudi imamo 1,6 litarski GDI bezinski atmosferac sa 132 KS te 1,6 T-GDI turbobenzinac maksimalne snage 177 KS.

Najjači dizelaš je 2,0 CRDi maksimalne snage 185 KS! Isti dolazi opremljen sa novom tzv. 'mild' hibridnom tehnologijom i ugrađenom 48V baterijom ispod automobila ne narušavajući njegove afinitete u vožnji. Snaga elektro motora je 12 kW te je uparen sa SUS motorom i skupa daju ukupno 400 Nm obrtnog momenta. Elektro motor (MHSG) pokreće brže i bez trzaja SUS motor kod ponovno starta (START-STOP). Kod kretanja iz mjesta elektro i SUS motor skupa pokreću automobil što za kraj ima manju potrošnju goriva. Prilikom lagane vožnje SUS motor dopunjava baterije i to samo ako je poprilično prazna. Baterije se također mogu dopunjavati rekuperacijom kočione sile prilikom kočnja automobila, a kada npr. usporavate i brzinu smanjite ispod 30 km/h SUS motor se gasi te vozite na električni pogon što opet na kraju štedi gorivo!


Sada je modele sa slabijom motorizacijom moguće opremiti AWD pogonom na sve točkove te je cijena doplate dosta manja u odnosu na verziju koju mijenja (cca. 3.000 KM). Delikates je novi 7 i 8 stepeni automatski mjenjač sa duplim kvačilom koji je u potpunosti razvila KIA. Odlikuje ga neprimjetna i brza izmjena stepena prijenosa te veoma uglađen rad što pridonosi manjoj potrošnji goriva i komfornijoj vožnji.

Najjeftiniji Sportage starta od 40.990 KM koliko je potrebno izdvojiti za model opremljen 1,6 litarskim GDI benzincem snage 132 KS i paketom opreme LX Active. Dizelsku ponudu čini model opremljen 1,6 CRDi motorom snage 115 KS i cijenom od 45.490 KM. Najskuplji model u ponudi dolazi sa 2.0 CRDi motorom snage 185KS čija je cijena 76.490 KM u kombinaciji sa najbogatijim paketom opreme.

Garancija za sve modele je 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara (bez ograničenja kilometara u prve tri godine).