BiH, odnosno njen glavni grad Sarajevo bio je domaćin promocije jednog od najvažnijih automobila sa logom Hyundai-a čiji je fokus na elektrifikaciji i budućnosti...
Potvrda ovih navoda je laskava titula Automobila godine u svijetu, električni automobil godine te najbolje dizajnirani automobil u svijetu za 2022. godinu. Šta nam to donosi potpuno novi Hyundai IONIQ 5?? Izgrađen je na novoj modularnoj platormi E-GMP koju krasi produžen međuosovinski razmak koji u ovom automobilu iznosi 3.000mm (više nego model Tucson)...
Sa vana, automobil karakterišu zanimljivi svjetlosni potpisi naprijed odnosno nazad. Tema su "pixeli" te najmodernija tehnologija na polju LED svjetlosnih grupa. Delikates su skrivene ručke na vratima koje se aktiviraju kontaktom senzora na samoj ručki te ogromne 20'' aluminijske "Parametric Pixel" felge koje su ujedno najveće ikad ugrađene u jedan električni Hyundai.
U unutrašnjosti iako prisutna i dominantna ekranizacija tu vidimo i fizičke tipkice za određene funkcije što je za svaku pohvalu. Prednja sjedišta se podešavaju elektronski u svim mogućim smjerovima, a moguće je čak izvlačenje podnice ispod nogu gdje dobijamo avionska sjedišta u automobilu. Centralnog tunela nema, niti mjenjača a na njegovo mjesto je postavljen centralni greben koji se može pomicati naprijed odnosno nazad za 140mm. Shodno tome, pristup unutrašnjosti i ponuda samog prostora je veoma zadovoljavajuća obzirom na segment kojem auto pripada.
Kada je pogon u pitanju postoje dva paketa baterija energetskog kapaciteta 58 i 72,6 kWh te dva elektro motora postavljeni na osovinama naprijed odnosno nazad, u zavisnosti koju verziju odaberete. Najjača, ona sa dva elektro motora, AWD pogonom na sve točkove sprinta do 100 km/h za odličnih 5,2 sekunde dok je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h. Maksimalna snaga je 225 kW dok obrtni moment iznosi masivnih 605 Nm i dostupan je praktično od nule. Autonomija kretanja prema WLTP ciklusu je 470-480 km, što je više nego odlično.
IONIQ 5 naravno podržava i brzo punjenje gdje na punjaču snage 350 kW može napuniti 80% baterije za 18 minuta, a 5 minuta je dovoljno za dodatnih 100km. Na kućnoj utičnici od 220V očekujte vrijeme punjanja od 9h ukoliko je baterija u potpunosti prazna.
Cijena starta od 82.990 KM bez poreza i državnih olakšica koje u ovom trenutku ne postoje. Toliko je potrebno izdvojiti za bazni model pokretan jednim eketro motorom snage 170 KS sa baterijama kapaciteta 58 kWh. Ubrzanje do 100 km/h za ovaj model iznosi 8,5 sekundi dok je maksimalna brzina za ovaj model ograničena također na 180 km/h. Za najskuplji model je potrebno izdvojiti 115.990 KM.