Kijin iznimno uspješan kompaktni crossover XCeed nedavno je dobio brojna unaprjeđenja, uključujući osvježen, odvažniji vanjski izgled, unaprijeđenu unutrašnjost i novu opremu GT-line koja donosi GT-ovski stil u ovu najpopularniju izvedbu karoserije Ceed-a. Zbog ovih promjena XCeed će postati još privlačniji u popularnom segmentu srednje velikih crossovera (CUV-C).
Novi XCeed donosi brojne dizajnerske promjene, pored konkurentske ponude pogonskih sklopova koji uključuje blage hibride, priključne hibride te benzinske i dizelske izvedbe. I vanjština i unutrašnjost su poboljšani kako bi se bolje slagali sa sportsko-urbanim karakterom XCeeda i učinili ga još privlačnijim u Ceedovoj 4-članoj obitelji.
Cjenovnik, klik OVDJE.
GT-line donosi duh GT-a: 204 KS nudi uzbudljivu i dinamičnu vožnju
XCeed prvi put je dobio izvedbu GT-line u kombinaciji s benzinskim motorom koji proizvodi 204 KS i pruža uzbudljivu i dinamičnu vožnju. Ovaj sportski model oduševljava i pobuđuje vrlo pozitivna osjećanja kod kupaca koji traže racionalne prednosti većeg vozila, bez odricanja stilu ili sportskom duhu. GT-line, XCeedov najviši paket opreme, ispunjava sva očekivanja svojim jedinstvenim sportskim dizajnom i performansama koje inspirira GT.
Moderna vanjština naglašava emocionalnu narav novog XCeeda koja odskače od crossovera razreda C
Kao jedan od tehnološki najnaprednijih automobila u svom razredu je novi XCeed (zajedno s ostalim izvedbama Ceeda) najprodavaniji model Kije, zahvaljujući najnovijim tehnologijama, uključujući naprednu sigurnost, povezivost i infotainment sisteme. Te modifikacije koncipirane za unaprjeđenje svakodnevne praktičnosti, uživanja u vožnji i sigurnosti putnika nastavak su ostavštine prethodnika XCeeda kao tehnološki jednog od najnaprednijih vozila u razredu srednje velikih crossovera.
Kao pružatelj rješenja za održivu mobilnost Kia predstavlja novi XCeed s bogatom ponudom učinkovitih i elektrificiranih pogonskih sklopova. Priključni hibrid XCeed (PHEV) omogućava doseg na struju do 48 km, što je oko 60 km urbane vožnje, dok su na raspolaganju i drugi ekonomični pogonski sklopovi ꟷ od turbopunjača do inovativnih blagih hibridnih sistema koji jamče da je XCeed pravi izbor za svak životni stil.
Unaprijeđeni XCeed već u prodaji; 7-godišnja garancija do 150.000 km
Kao i sve ostale izvedbe modela Ceed i novi XCeed se proizvodi u visokotehnološkom proizvodnom pogonu u Žilini (Slovačka). Novi crossover standardno nudi Kijinu sedmogodišnju garanciju za čitavo vozilo odn. do 150.000 km (prve tri godine bez
ograničenja prijeđenih kilometara).
Dizajn vanjštine modernog i praktičnog crossovera
Elegantan i suvremen izgled unaprijeđenog XCeeda temelji se na ikonskom dizajnu svojeg prethodnika. Proizvod Kijinog europskog dizajnerskog centra u Frankfurtu nastao je pod vodstvom Gregoryja Guillaume-a, potpredsjednika dizajna u Kia Europe.
Guillaume je komentirao: »XCeed je naša najpopularnija izvedba Ceeda i najznačajniji model, stoga smo iskoristili priliku da unaprijedimo njegov stil i napredak Ceedovog dizajnerskog jezika. Napravljene promjene dodatno naglašavaju sportski, urbani i avanturistički duh XCeeda.”
Novi Kia XCeed ima nove LED farove i izmijenjenu masku, prednji branik i inovativni koncept dovoda zraka. Kreativnom integracijom maglenki u farove dizajnerima je uspjelo uključiti zračne zavjese na obje strane koji usmjeravaju zrak oko točkova kako bi smanjili otpor zraka i smanjili potrošnju goriva.
Novi XCeed ima ekskluzivne 18-inčne aluminijske naplatke osmišljene za dodatnu privlačnost u razredu srednje velikih crossovera. Modifikacije na zadnjem kraju uključuju novi difuzor sa sjajnom crnom zaštitnom pločom i diskretnim ispušnim cijevima za svjež sportski izgled. Na boku se dugi pokrov motora preljeva u A stup iza prednjeg točka što automobilu daje sportsku, prema natrag zategnutu siluetu. Dok međuosovinski razmak ostaje jednak kao kod drugih modela Ceed iznosi 2.650 mm, prednji i zadnji prevjes XCeeda sprijeda je produljen u odnosu na hatchback za 25 mm (na 905 mm) i 60 mm straga (na 840 mm).
Jedini dijelovi karoserije koji su identični onim iz hatchbacka su prednja vrata. Padajuća linija krova koja vodi do strmo zaobljenih prtljažnih vrata a la fastback poboljšava dinamični kupeovski izgled XCeeda. Na raspolaganju su 16 ili 18-inčni strojno obrađeni naplatci od aluminijske legure, obuveni u pneumatike dimenzija 205/60 R16 ili 235/45 R18 s odličnim prianjanjem.
Stražnja LED svjetla imaju suptilan svjetlosni potpis koji se čini kao da seže do ramena automobila promatrajući iz određenih kutova. Izborane linije koje se protežu vodoravno preko prtljažnih vrata i zadnji branik daju novom XCeedu širi i stabilniji izgled.
Podignuta i isklesana karoserija donosi robustan izgled koji masovno privlači kupce. Udaljenost XCeeda od tla je 172 mm na 16-inčnim naplatcima i 184 mm na 18-inčnim naplatcima, što je do 44 mm više od hatchbacka. Blatobrani i obloge bočnih pragova zajedno s kromiranim krovnim nosačima daju automobilu moćan izgled.
Oprema GT-line
XCeed dolaskom izvedbe GT-line donosi sportsku privlačnost koja vodi ovaj popularni model na potpuno novu razinu. Izravno poziva one stranke kod kojih skladno djeluju srce i glava ꟷ izborom praktičnog, prostranog, sigurnog obiteljskog vozila atraktivnog dizajna i iznimnih performansi.
Oprema GT-line u posljednjih je nekoliko godina predstavljena u cijeloj ponudi modela Kia kako bi ojačala emocionalnu povezanost s mobilnošću koja je dio Kijinog DNK. GT-line je uzbudljiv novitet jednog od najpopularnijih modela ovog brenda.
Nova oprema GT-line ima brojne sportske dodatke po kojima se razlikuje od osnovnog modela. Oštre linije tigrova nosa uokviruju novu prednju masku, dok sportski donji otvor za dovod zraka i bočni branik doprinose agresivnijem izgledu prednjeg dijela. Tamne kromirane obrube zračnih zavjesa pomažu kod protoka zraka kroz prednji dio automobila kako bi smanjile otpor i povećale aerodinamičku učinkovitost. Na zadnjem kraju neobična nova šesterokutna LED svjetla i sportski donji difuzor u boji karoserije dopunjuju unaprijeđeni model i razlikuju XCeed GT-line od svih drugih vozila na cesti.
Novi model obučen je u elegantne, strojno obrađene 18-inčne aluminijske naplatke koji donose sportsku privlačnost, dok pragovi u boji karoserije, sjajno crne krovne lajsne i ogledala dodatno naglašavaju njegov aktivan i dinamičan izgled.
XCeed je raspoloživ u čak 12 boja, ovisno o opremi, među kojima su tri nove boje: Lemon Splash, Celadon Spirit Green i Yuca Steel Grey.
Superiorna ergonomija i visokokvalitetni materijali za vrhunsku udobnost U unutrašnjosti je središnja konzola XCeeda blago okrenuta prema vozaču. S odličnim položajem sjedala i višom udaljenošću od tla u odnosu na hatchback izvedbu (Ceed)
unaprijeđeni XCeed vozačima omogućava bolji položaj u vožnji, a ujedno i bolji pregled ceste ispred vozila.
Infotainment sistem s "plutajućim" zaslonom na dodir postavljen je odvojeno od armaturne ploče, dok donji dio instrumentne table nudi nekoliko na dodir osjetljivih gumba i prekidača za upravljanje glasnoće zvuka, grijanja i hlađenja. Zbog vrlo ergonomskog položaja i funkcionalnosti ti upravljački prekidači redizajnirani su kako bi poboljšali interakciju i vozačima omogućili bržu promjenu ozračja u kabini, bez micanja pogleda s ceste.
Novi Kia XCeed ima privlačne nove grafične teme 12,3-inčne digitalne ploče s mjeračima Supervision čiju osnovu je moguće povezati s načinima vožnje u vozilu, dok sjajna crna ploča kućišta mjenjača i novo rikverc ogledalo s tankim okvirom unaprjeđuju oblik i funkciju.
Unutrašnjost je u cjelini opremljena s profinjenim materijalima, mekim na dodir, s kromiranim okvirima armaturne ploče satena što pruža elegantno, vrhunsko okruženje. Kupci mogu birati između različitih obloga sjedala od tkanine, brušene kože, sintetičke ili prave kože.
Unutrašnjost je također dobila GT-line pečat, s brojnim uljepšanjima skladnim sa sportskim vanjskim izgledom, između ostalog tu su odrezan donji dio volana u obliku okrenutog slova D inspiriran motosportom, crna obloga stropa, ručica mjenjača presvučena je perforiranom kožom i specijalno dizajnirana sjedala s ušivenim logom GT-line.
Uređenje kabine
Novi Kia XCeed koncipiran je da pruža udobniju kabinu i više prostora u prtljažniku. Kia XCeed koji se dimenzijski nalazi između hatchbacka (Ceed) i Sportage-a još uvijek nudi unutarnju prostranost i zapreminu prtljažnika kao i najprodavaniji veći modeli u Europi.
Ukupnom dužinom od 4.395 mm je novi Kia XCeed za 85 mm dulji od peterovratnog Ceeda i 120 mm kraći od Sportage-a. Njegova najveća visina krova od 1.495 mm znači i da je za 48 mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportage-a, što vozačima nudi niže težište od njegovog višeg brata.
Novi Kia XCeed nudi puno prostora za putnike sprijeda i straga. Sa sjedalima u visini bokova podignutim do 44 mm u odnosu na Ceed vozačima pored lakšeg ulaska i izlaska iz vozila pruža viši položaj sjedenja u vožnji. Staklena površina u obliku polumjeseca i fastback krovna linija putnicima na zadnjim sjedalima omogućava svjetliji ambijent i više prostora za glave u usporedbi s konkurencijom u razredu kompaktnih crossovera.
Zapremina prtljažnika unaprijeđenog XCeeda iznosi 426 litara (VDA), dok s oborenim zadnjim sjedalima zapremina naraste na čak 1.378 litara. Svestranost je zajamčena zbog djeljivih zadnjih sjedala u omjeru 40:20:40, pametnih električnih prtljažnih vrata s mogućnošću podešavanja visine, kao i dvostrukog dna prtljažnika koje je moguće pomicati gore-dolje kako bi dobili više prostora ili zbog upotrebe skrivenog pretinca u dnu prtljažnika.
Podignuto dno prtljažnika nudi i bolju ergonomiju tijekom utovara i istovara prtljage. Napredni benzinski, dizelski, MHEV i PHEV pogonski sklopovi za sve potrebe i želje Novi Kia XCeed pokreću snažni benzinski motori s turbopunjačem, od kojih većina uključuje tehnologiju blagog hibrida, dok napredni plug-in hibridni pogonski sklop vozačima omogućava korištenje mobilnosti bez emisija.
U osvježenoj ponudi na raspolaganju su tri benzinska turbo motora s izravnim ubrizgavanjem goriva (T-GDi). Trocilindrični 1,0-litreni motor T-GDi nudi 120 konjskih snaga i 172 Nm okretnog momenta, dok četverocilindrični 1,5-litreni motor T-GDi nudi 160 KS i 253 Nm okretnog momenta. Najsnažniji motor u ponudi je 1,6-litarski motor T-GDI, identičan kao u izvedbama Ceed GT i ProCeed GT. S najvećom snagom od 204 KS i okretnim momentom od 265 Nm u širokom rasponu okretaja motora se mišićavi 1,6-litreni motor T-GDi u potpunosti slaže s odličnim performansama vozila u različitim uvjetima vožnje. Ako je uparen sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) XCeed od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi.
Novi XCeed, koji je idealan za redovito prelaženje dugih razdaljina, raspoloživ je i sa štedljivim dizelskim pogonskim sklopom s blagim hibridom (MHEV). Ovaj 1,6-litreni dizelski motor najveće snage od 136 KS i okretnim momentom od 280 Nm moguć je u paru sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, kao i sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem (7DCT), u tom slučaju je njegov najveći okretni moment 320 Nm.
Sistem MHEV dopunjuje okretni moment motora sa snagom 48-voltne litij-ionske polimerne baterije, sada raspoložive kod svih karoserijskih izvedbi Ceeda. Uvođenje nove tehnologije blagog hibridnog pogona u najnovijoj ponudi XCeeda smanjuje emisije CO2 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinirani ciklus), ovisno o izvedbi karoserije, mjenjaču, snazi motora i opremi vozila. Bitno je istaknuti da dok tehnologija MHEV poboljšava učinkovitost potrošnje goriva performanse motora ostaju iste kao prije.
U »Eco« načinu vožnje XCeed omogućava i kratka razdoblja vožnje s ugašenim motorom pri brzinama do 125 km/h, a ponovno se nesmetano aktivira kada vozač pritisne papučicu gasa, kočnicu ili kvačilo. Sistem doprinosi boljem iskorištenju goriva MHEV i smanjuje emisije CO2 za oko 3 % u realnom načinu vožnje.
Priključni hibrid (PHEV) ponovno je raspoloživ kod novog XCeeda. Združuje paket litij-polimerne baterije kapaciteta 8,9 kWh, električni motor sa 44,5 kW i učinkovit 1,6-litreni četverocilindrični motor GDI iz obitelji 'Kappa.' U kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (6DCT) PHEV donosi do 141 KS snage i 265 Nm okretnog momenta na prednji par točkova, a vozači će imati koristi i od dosega na struju do 48 km, što je ekvivalent 60 km urbane vožnje. To vozačima omogućava savladavanje većine dnevnih vožnji isključivo na struju.
Šesterostupanjski ručni mjenjač je u ponudi kod 1,0- i 1,5-litrenih benzinskih izvedbi, kao i1,6-litreni dizel, dok je 7DCT raspoloživ samo kod motora 1.5 T-GDi, 1.6 T-GDi i 1.6 CRDi. Plug-in hibridni 1,6-litreni XCeed u ponudi je samo sa 6-stupanjskim DCT mjenjačem s dvostrukim kvačilom.
Privlači vozače svojim sportskim upravljanjem te udobnom i pouzdanom vožnjom Upravljivost novog XCeeda razvijale su Kijine europske ekipe inženjera kako bi omogućili vrhunsku udobnost i vožnju u svim uvjetima. Usprkos tome što je novi XCeed malo viši od prethodnika zbog prilagođenog podešavanja ovjesa, kompaktnih vanjskih dimenzija, nižeg težišta i manje mase konstruiran je tako da je još bolji za vožnju. Kia XCeed jedinstven je u Ceedovoj gami i ima prednje hidraulične amortizere postavljene na prednjoj osovini (standardno kod svih izvedbi). Gumene čahure amortizera plivaju u hidrauličnoj tekućini u amortizerima, što omogućava vrlo udobnu vožnju na lošijim površinama. Automobil je koncipiran tako da uglađenim i postupnim odazivom upija i velike udarce ovjesa, što sprječava poskakivanje karoserije, jer se ovjes nakon brzog stiskanja
smiruje. Doprinosi i izravnijem upravljanju i poboljšanom općem nadzoru karoserije, a ujedno i smanjuje buku na neravninama.
U usporedbi s prethodnikom opruge XCeeda su 7 % mekše sprijeda i 4 % straga kako bi pružale veću udobnost i stabilnost u svim uvjetima, dok dinamični amortizer za zadnji poprečni nosač dodatno ublažava buku s ceste i strukturne vibracije u vožnji. Elektronska upravljačka jedinica (ECU) koja upravlja motor servo volana podešena je tako da pruža brži odaziv na vozačeve inpute. To vozačima nudi brz odaziv volana i manje naginjanje karoserije. Pomoć koju daje motor servo volana omogućava lakše upravljanje što smanjuje umor vozača na duljim relacijama i pri niskim brzinama.
Kijin sistem izbora načina vožnje (Drive Mode Select) vozačima omogućava precizno prilagođavanje željenom načinu vožnje prilagođavanjem tvrdoće volana, odzivnosti papučice gasa, a kod DCT izvedbe i odaziva s obzirom na stupanj prijenosa. Na raspolaganju su tri načina - 'Eco', 'Normal' ili 'Sport.' Način Sport nudi suptilno poboljšanje reakcijskog vremena ubrzavanje i prilagođavanje upravljanja, što postiže dodatnom tvrdoćom i odlučnijim odazivom na vozačeve inpute, dok način Normal omogućava vozaču udobnu vožnju i opušteno „jedrenje“. Način Eco namijenjen je smanjenju opterećenja motora kako bi smanjio potrošnju goriva.
Visokotehnološki infotainment i povezivost
Novi Kia XCeed s brojnim naprednim informacijsko-zabavnim, povezivim i sigurnosnim tehnologijama jamči da je i dalje jedan od najcjelovitije opremljenih automobila u svom razredu. Njegove funkcije osmišljene su kako bi učinile vožnju sigurnijom i opuštenijom, dok ujedno nude potpuno jednostavno upravljanje svim funkcijama u vozilu. Navigacijski sistem s 10,25-inčnim zaslonom na dodir standardno je opremljen s multikonekcijom Bluetooth, koja putnicima omogućava povezivost dva mobilna uređaja istovremeno, dio standardne opreme su i operacijske platforme Android Auto i Apple CarPlay. Ovisno o specifikaciji vozila korisnici mogu birati i između radijskog sistema DAB s 5,0-inčnim zaslonom ili 8,0-inčnog audio zaslonom na dodir s bežičnim djelovanjem platformi Android Auto i Apple CarPlay.
Vozači se mogu odlučiti i za potpuno digitalnu 12,3-inčnu instrument ploču s mjeračima Supervision s novom grafikom koja se mijenja ovisno o odabranom načinu vožnje ꟷ »Eco«, »Normal« ili »Sport«. S digitalnim zaslonom visoke rezolucije (1920x720) brojčanici za brzinu vozila i okretaje motora prikazani su vrlo jasno, dok multifunkcijski zaslon prikazuje navigacijske upute (turn-by-turn), zvučne informacije, detaljnije informacije o putovanju, upozorenja koja se tiču dijagnostike vozila i obavijesti povezane s različitim tehnologijama aktivne sigurnosti i asistencije vozaču.
Unaprijeđena povezivost omogućava i integraciju kalendara treće strane kako bi korisnici mogli povezati svoj Google ili Apple dnevnik s audiovizualnim zaslonom i pobrinuli se da ne propuste sastanak. Pored toga, ako je cilj bio sačuvan u bilo kojem pozivu na sastanak moguće ga je iskoristiti za aktiviranje navigacije iz vozila za intuitivno i sigurno korisničko iskustvo.
Druge funkcije namijenjene unaprjeđenju udobnosti i uživanju na svakom putovanju uključuju audio sistem JBL Premium s tehnologijom Clari-Fi, dvozonski klima uređaj, grijana i električno složiva vanjska ogledala, grijan volan, grijano vjetrobransko staklo, grijanje i hlađenje prednjih sjedala i grijanje zadnjih sjedala. Novi XCeed dobio je i utor USB (tip C) za putnike sprijeda i straga, dok mogućnost brzog punjenja dodatno povećava udobnost na putovanjima.
Sigurnost i duševni mir dio bogate standardne opreme
Novi Kia XCeed uključuje bogat izbor aktivnih asistencijskih i sigurnosnih tehnologija za potpunu bezbrižnost i sigurnost. Radarski tempomat (SCC) nadgrađen je s dodatnom funkcijom povezanom s navigacijom. SCC pomoću navigacije (NSCC) automatski prilagođava brzinu vožnje XCeeda s obzirom na ograničenje brzine na pojedinoj cesti. Pored funkcije automatskog podešavanja koje kontrolira najveću brzinu NSCC dodaje i funkciju 'područja' (NSCC-Z) koja smanjuje brzinu vozila u 'sigurnim područjima' zabilježenim u navigacijskom sistemu. Kada vozilo izađe iz „sigurnog područja“ sistem vraća prethodnu brzinu vozila.
Dodatni razvoj sistema NSCC, koji je ugrađen u XCeed, donosi funkciju Curve (NSCC-C) koja koristi navigacijske podatke za prilagođavanje na dolazeći zavoj na cesti. Sistem smanjuje brzinu vozila, ako je to potrebno za siguran ulazak u zavoj, a nakon izlaska iz zavoja vozilo se vraća na programiranu brzinu. Kao i sve ostale Kije raspoložive u Europi i novi XCeed standardno je opremljen s pomoćnim stabilizacijskim sistemom VSM (Vehicle Stability Management). VSM pruža dodatnu
stabilnost tijekom kočenja i skretanja ako elektronski stabilizacijski sistem (ESC) prepozna bilo kakav gubitak kontakta s podlogom.
Kijin asistencijski sistem za sprječavanje sudara s vozilom u mrtvom kutu (BCA) djeluje zajedno sa sistemom za upozoravanje na sudar s vozilom u mrtvom kutu (BCW). Upotrebom istih senzora ugrađenih u zadnji branik BCA aktivira preventivne mjere ako vozač kreće skretati na voznu traku ako je drugo vozilo u vozačevom mrtvom kutu. Zajedno sa zvučnim i vizualnim upozorenjima sistema BCW novi sistem BCA automatski koči točkovima na suprotnoj strani vozila zbog čega se vozilo pomiče natrag na prvobitnu voznu traku. Sistem BCA dio je Kijinog ekskluzivnog tehnološkog paketa čija zadaća je činiti svakodnevnu vožnju sigurnijom i opuštenijom.
Sistem za upozoravanje vozača na nesabranost (DAW+) prati uobičajene vozačeve navike i ponašanje kako bi se naučio njegove uzorke vožnje. Kada sistem primijeti bilo kakvu nepravilnost u vožnji, koja ukazuje na umor ili nesabranost vozača upozorava ga na to vizualnim i zvučnim upozorenjima. Na instrument tabli pokazuje se simbol šalice kave zajedno sa zvučnim upozorenjem što vozaču signalizira da vozi neoprezno ili mu je potrebna pauza. Pored toga DAW+ još emitira zvučno i vizualno upozorenje ako se vozilo ispred nas pomakne, a vozač pritom ne odreagira.
Asistencijski sistem za sprječavanje sudara kod vožnje unatrag (RCCA) namijenjen je olakšavanju svakodnevne vožnje. Sistem koristi senzore u zadnjem braniku i stražnju kameru kako bi vozaču omogućio bolji pregled iza vozila kada se vozi unatrag. Senzori vozača upozoravaju na dolazeća vozila lijevo ili desno od vozila prije nego što se pojave u vidokrugu. Ako sistem detektira vozilo koje se brzo približava javlja se zvuk upozorenja i u oba bočna ogledala se prikazuju simboli koji vozača upozoravaju na mogućnost sudara. Ako se vozač ne odazove sistem automatski koči kako bi spriječio sudar. Manevriranje na parkingu sada je lakše zahvaljujući funkciji pametnog parkiranja (Smart Parking Assist) koja koristi senzore kako bi olakšala parkiranje na uskim mjestima.
Druge sigurnosne funkcije novog XCeeda uključuju upozorenje na centralni sudar, koje djeluju pomoću prepoznavanja automobila i pješaka, inteligentno upozoravanje na ograničenja brzine, pomoć kod održavanja vozila na voznoj traci, pomoć kod praćenja vozne trake, pomoć kod vožnje na autocesti i automatsko zasjenjivanje dugih svjetala.