0
0
0
s2sdefault

Kia je nedavno pokazala shematski prikaz inteligentne ugradnje plug-in hibridne tehnologije novog Sorenta PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle).

Slika prikazuje kako plug-in hibridni Sorento uprkos hibridnom pogonu nudi 3 reda sjedišta i prostor za prtljagu za 7 osoba. Kada na proljeće stigne na evropske ceste Sorento će biti jedan od najpraktičnijih plug-in hibridnih sportskih terenaca na tržištu. Slika pokazuje kako su veliki baterijski sklop, posuda za gorivo, motor i elektro motor postavljeni u vozilu kako bi omogućili što više prostora za prtljagu i do 7 putnika.

Novi turbo plug-in hibridni pogon sa 265 KS
Ispod pokrova motora plug-in hibridnog Sorenta nalazi se snažan 1,6-litarski T-GDI turbo benzinski motor sa 180 KS i okretnim momentom od 265 Nm. Tu je i elektro motor snage 67 kW i okretnim momentom od 304 Nm. Ukupna snaga iznosi 265 KS, a okretni moment 350 Nm – to znači da se radi o najsnažnijem Sorentu ikad u Evropi.

Inteligentna ugradnja pogona za prostranu unutrašnjost
Elektro motor smješten je između motora i mjenjača, što omogućava urednu ugradnju turbo benzinskog motora ispod pokrova motora. Takav raspored Sorentu pruža djelovanje isključivo na struju ili kombinaciju elektro motora i motora s unutrašnjim sagorijevanjem, što omogućava snagu prednjem paru točkova ili za sva četiri, zavisno od opreme vozila i uslova vožnje.

Litijum-jonski polimerni baterijski sklop kapaciteta 13,8 kWh nalazi se ispod prednjih sjedišta. Baterijski sklop postavljen je između dna kabine i pokrova podvozja. U slučaju pogona na sva 4 točka baterijski sklop leži preko vrha kardanskog vratila u obliku sedla. To znači da baterijski sklop ne zadire u Sorentovu kabinu ili prtljažni prostor kao kod nekih konkurenata, gdje baterija često zauzima dragocjeni prtljažni prostor. Baterijski sklop ima nezavisan sistem vodenog hlađenja, koje je zaduženo za optimalno djelovanje i učinkovito podešavanje temperature.

Baterijski sklop i posuda za gorivo smješteni ispod putničkog dijela za maksimalno iskorištenje kabine i nizak centar gravitacije
Niska postavljena baterija između osovina na sredini karoserije održava nizak centar gravitacije i raspodjeljuje težinu. Ugradnja teške baterije što bliže središnjem dijelu vozila doprinosu uravnoteženosti dinamičnog Sorenta na cesti i bespućima te unaprijeđuje upravljivost vozila.

Posuda za gorivo zapremine od 67 litara nalazi se na dnu ispod drugog reda sjedišta, dok je 3,3-kilovatni punjač smješten ispod prtljažnog dna. To znači da imaju putnici u 3. redu sjedišta dovoljno prostora za noge i udobno sjede, a ujedno je prtljažni prostor još uvijek dovoljno prostran.

Prostor za 7 osoba i njihovu prtljagu
Sorentov pametni raspored nudi puno prostora za pet ili sedam putnika. Vozilo se može pohvaliti s jednom od najvećih prtljažnih zapremina u svojem razredu – do 809 litara kod izvedbe sa 7 sjedišta (s oborenim trećim redom) ili 898 litara u slučaju da ima 5 sjedišta.

Sorento PHEV može po svim terenima udobno prevoziti pet putnika i mnogo prtljage. Prtljažnik je odgovarajućih dimenzija i oblika za kolica i nekoliko torbi, ili za čak 4 velika kovčega. Ako je svih sedam sjedišta u upotrebi tu je još uvijek na raspolaganju prtljažnik od 175 litara, što je dovoljno za potrebe jednodnevnog porodičnog izleta.

Treći red sjedišta – djeljiv u omjeru 50:50 – jednostavno je upotrebom poluga u prtljažniku složiv u potpuno ravno dno. Djeljivi drugi red (60:40) takođe se može jednostavno složiti kako bi dobili još više prostora za duge predmete, kao što su npr. sportska oprema ili, za one kupce koji više preferiraju prijevoz namještaja.

Na proljeće početak prodaje kod nas
Novi Sorento, kod kojeg će u ponudi biti i dizelska i hibridna kod nas očekujemo na proljeće, jedan je od rijetkih plug-in hibrida sa 7 sjedišta, ali usto i jedan od najpraktičnijih. Kao i svi ostali modeli Kia i on kupcima pruža 7-godišnju fabričku garanciju (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja broja prijeđenih kilometara), koja vrijedi za cijelo vozilo. (sl.s)