0
0
0
s2sdefault

Alfa Romeo upada u novu krizu na Starom kontinentu.

Prema zvaničnim podacima, koji isključuju domaće, italijansko tržište, Alfa Romeo se suočava sa velikim problemima u Evropi. Zapravo, jedino tržište na kojem je Alfa ubeležila rast prodaje u prvom kvartalu jeste Španija, dok je u svim bitnim zemljama ostvaren veliki pad prodaje.

Da počnemo od svetle tačke – Španije. U ovoj državi Alfa Romeo je prodao u aprilu 303 automobila, što je rast od 13% u odnosu na isti mesec 2018. godine. Rast je ostvaren i u periodu januar-april jer su Španci kupili 1.523 primerka Alfa Romea (+25,6%). Najpopularniji model italijanske marke na Pirinejskom poluostrvu bio je Stelvio koji je stigao do 1.043 kupca, dok je na drugom mestu Giulietta sa 327 prodatih primeraka. Interesantno je da je u Španiji za prva četiri meseca ove godine prodata svega 131 Giulia.

Pad prodaje u Francuskoj, Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Švajcarskoj…

Francuska je prošle godine bila drugo evropsko tržište za Alfa Romeo, no sa početkom ove godine stvari su se značajno promenile. Tokom aprila, Alfa Romeo je u Francuskoj prodao samo 292 automobila, dok je primera radi prethodne godine u istom mesecu isporučeno 707 vozila, što je pad prodaje od čak 59%!

Ništa bolje rezultati nisu ni za prva četiri meseca 2019. godine. Alfa je prodala 1.198 automobila u zemlji Gala (-60%). Koliko su razmere neuspeha govore prošlogodišnji podaci kada je u istom periodu u Francuskoj dostavljeno 3.000 vozila… Loše vesti za alfiste stižu i iz Velike Britanije. Na Ostrvu je italijanska marka u aprilu stigla do 240 kupaca (-21%), dok je zaključno sa aprilom ove godine isporučeno 1.263 automobila. Pad prodaje do sada iznosi 28%.

Ni podaci iz Nemačke nisu nimalo povoljni za Alfa Romeo. Proteklog meseca tamo je prodato 377 automobila što je za 16% manje nego 2018. godine. U prva četiri meseca Nemci su kupili 1.368 primeraka Alfa Romea, uz pad prodaje od 29%. Slično je bilo i u Švajcarskoj, gde je u aprilu kupljeno 274 Alfa Romea (-4,2%), dok je zaključno sa četvrtim mesecom u ovoj zemlji isporučeno 1.049 automobila. Procenat smanjenja prodaje ovog brenda u Švajcarskoj za navedeni period je 10,1%.

Crna prognoza za dalje

Alfa Romeo još uvek nije saopštio podatke o prodaji za ostale zemlje Evrope, ali bez obzira na uspeh u drugim državama, izvesno je i da će april biti “u minusu” za italijanski brend.

Otkud ovakav pad prodaje? Teško je dati potpuno tačan, odnosno jednostavan odgovor. Pre svega, tu je poprilično mala gama Alfe, te je neophodno da ova marka u što skorije vreme doda novi model u portfolio. Najpametnije bi bilo da to bude neki SUV u B segmentu, s obzirom na to da ta klasa donosi i poprilično veliku prodaju.

Osim specijalnih varijanti Giulije i Stelvija, koje kvantitativno teško mogu da značajno doprinesu boljoj prodaji cele marke, kada ste poslednji put čuli za novi model Alfe? Poslednja vest bila je blago restilizovana Giulietta koju smo imali priliku videti u martu na Salonu automobila u Ženevi.

Kao jedan od nedostataka i za Giuliju i Stelvio navodi se izostanak ponude hibridnih verzija. Sa hibridnim varijantama, oba modela uspela bi da stignu do više kupaca, s obzirom na to da je ovo segment koji je u povoju.

Sudeći po rezultatima koji su ostvareni u prva četiri meseca tekuće godine, Alfa Romeo će 2019-u završiti u “gadnom” minusu kada je reč o Evropi. Jednostavno, novog modela nema ni na vidiku, niti nekog drugog impulsa koji bi mogao da preokrene stvari na Starom kontinentu. Zaista, tužne vesti…

Prezeto sa: Auto Republika